paalkas Posted January 22, 2019 Share Posted January 22, 2019 Kjøpt anlegget for ca 1 år siden. Med 10 transpondere drøv tygg. Disse ble satt på 10 stk hereford. Som står på bås vintertid. Problemet er at dette systemet gir overhode ikke noe melding når brunst er i gang. Må manuelt inn å se på grafer for å fange opp. Nå har jeg vert i kontakt med support geno Norge og Danmark men til ingen nytte. Noen andre som opplever problemer ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAÅ Posted January 22, 2019 Share Posted January 22, 2019 Det høres veldig rart ut.Har et anlegg selv,kan ikke få lovprist det nok!Jeg er overbevist om at dette dreier seg om innstillinger.Hvor høyt kommer tallet der det står endring i aktivitet når du ser en brunst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doffx Posted January 23, 2019 Share Posted January 23, 2019 dette har trolig å gjøre med at dyra dine er så rolige ved brunst at de passerer «under radaren» . Du må prøve å sette ned grenseverdien . Men jeg har hørt lignende historier fra topp kompentente storfe-folk, så du er ikke alene. Om det kan være til trøst.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paalkas Posted January 23, 2019 Author Share Posted January 23, 2019 Takk for svar. Får som sakt ikke melding eller nedtelling på brunst så kommer ikke opp verdier. Har satt grensen ned til 4 men til ingen nytte ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts