Gå til innhold

Fradeling av tomt på landbrukseiendom


sfinxern

Anbefalte innlegg

Hei,


Vet ikke om dette er rette underside her på forumet, men prøver meg likevel.

Mine foreldre har nå solgt sitt småbruk til min eldre søster. Dette småbruket er ikke så stort, totalt 89 mål fordelt på 5 teiger. Gjennom overdragelse / salg av bruket, så ønsket mine foreldre at jeg også skulle få en bit av eiendommen til odel og eie, som en del av arv. 
På en av teigene som i dag er leid ut til en nabo som forpakter jorda, så er det en del på ca. 1.3mål som ikke er dyrket som vi ønsker å fradele fra eiendommen slik at denne kan få et eget gårds- og bruksnummer og stå i mitt navn ihht ønske fra mine foreldre. 

Det er sendt en søknad til kommunen på fradeling av tomt og denne er vel sikkert under behandling. Men det jeg lurte på er om kommunen kan nekte å fradele en del av tomta selv om det ikke er dyrket mark? 
Tanken er først og fremst å få delt av denne biten slik at den står i navnet mitt (man vet jo aldri hva som skjer med bruket fremover), men er også forberedet på å sette opp en bitteliten hytte der også hvis det er et krav fra kommunen. 

Noen som har erfaringer med dette eller eventuelel kommentarer? Varierer vel sikkert stort fra kommune til kommune vil jeg tro?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...