Gå til innhold

Claas markant 40


Labbskogen

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som har erfaring med Claas markant 40 firkantpresse? Jeg plages med at tråden i knyteapparatet kuttes av hele tiden. I fjor så fungerte det på halvparten av høyballene. I år fungerte det ikke i det hele tatt.. Jeg har rengjort hele pressa og smørt den opp men før jeg kjører den i gang igjen så lurer jeg på om hvordan man evt justerer dette knyteapparatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Claas maskin, men en IH 47 firkantpresse.

Hadde samme problem med at den ikke knøyt skikkelig og tråden røyk.

Det jeg gjorde var å stille inn nålene iforhold til knyteapparatet og justere knivene på apparatene.

Dessuten er det viktig at trådbremsen er justert korrekt, og at det er riktig trykk på trådholderene.

Om du kjører med for høyt press på ballene eller kjører vått grass, kan det også bli endel problemer med at trådene ryker

I instruksjonsboken skal det stå om alle innstillinger, det er bare å lese den å prøve å justere til alt stemmer.

Det er ganske mye mikk-makk som krever ganske nøye innstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk. Selv om den er på fremmed språk så er det bedre enn ingenting:-) Her var en grei oversikt over hvordan innstillingene skal være, så får jeg prøve å tyde etter beste evne. Takknemelig for all hjelp. Skal prøve å se om den er å få tak i på et mere forståelig språk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei!

Fant du instruksjonsbok på nett for denne pressa? (på forståelig språk)

Kjøpte en slik presse nå i sommer og presset ca 600 bunter. Eneste problemet var at tauet røk ved overgang mellom gammel og ny tau-rull, dvs. at det ble knyttet for stor knute, da de satte seg fast i nålene. Ellers en meget god maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...