Sondreef Posted July 17, 2018 Share Posted July 17, 2018 Min svigerfar har en John Deere 2130 som har stått i 5 år. Den blei parkert fordi den hadde problem med hydraulikken. Eg bestemte meg for å få start på den igjen. Det fekk eg til utan nokre store problemer, men hydraulikken er ikkjeeksisterande. Ifølge svigerfar om man fyllar tanken framme begynnar den å fungere igjen. Er det nokon som har vore borti lignande problem, som veit kofor den ikkje fyllar olje i tanken framme? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted October 19, 2018 Share Posted October 19, 2018 Dette må bli gjeting. Jd i 30-40 serien har to pumper i serie. lågtrøkks pumpe som smører girkassa, forsyner kraftakse-kontrollventil, forhjulstrekk-ventil-clutch, samt høgtrøkkspumpa. Hvis lågtrøkspumpa har mindre trøkk enn 9 bar skal transmisjons varsellampa lyse, da vil systemet heller itte levere noe tel høgtrøkspumpa (åpner for leveranse ved 10,5 bar). I.o.m at dere må fylle tanken framme for å få hydraulikken tel å virke, ser det jo ut som lågtrøkkskretsen itte klarer å levere. En pleier å anbefalle å begynne med å sjekke oljenivået på girkassa, peilestav under høgre sie av setet med traktor på tomgang, samt se på / bytte filteret (høgre sie under girkasse) (optimalt tømme kassa for 50 L og sjekke sugesilen).Det kan være nyttig å prøve alle hydraulik fungsjoner : FW trekk-PTO-bremser-styring (de to første forsynt av låg tr pumpe). Enkelte Jd har hatt sprukne hydraulikk rør for lågtrøkkspumpe, men en må dele traktor for å se, da ville jeg heller først prøvd å få målt trøkket inn tel høgtrøkspumpa (12 bar trur eg) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.