Gå til innhold

Hydraulikkproblem John Deere 2130


Anbefalte innlegg

Min svigerfar har en John Deere 2130 som har stått i 5 år. Den blei parkert fordi den hadde problem med hydraulikken. Eg bestemte meg for å få start på den igjen. Det fekk eg til utan nokre store problemer, men hydraulikken er ikkjeeksisterande. Ifølge svigerfar om man fyllar tanken framme begynnar den å fungere igjen. Er det nokon som har vore borti lignande problem, som veit kofor den ikkje fyllar olje i tanken framme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Dette må bli gjeting. Jd i 30-40 serien har to pumper i serie. lågtrøkks pumpe som smører girkassa, forsyner kraftakse-kontrollventil, forhjulstrekk-ventil-clutch, samt høgtrøkkspumpa. Hvis lågtrøkspumpa har mindre trøkk enn 9 bar skal transmisjons varsellampa lyse, da vil systemet heller itte levere noe tel høgtrøkspumpa (åpner for leveranse ved 10,5 bar). I.o.m at dere må fylle tanken framme for å få hydraulikken tel å virke, ser det jo ut som lågtrøkkskretsen itte klarer å levere. En pleier å anbefalle å begynne med å sjekke oljenivået på girkassa, peilestav under høgre sie av setet med traktor på tomgang, samt se på / bytte filteret (høgre sie under girkasse) (optimalt tømme kassa for 50 L og sjekke sugesilen).
Det kan være nyttig å prøve alle hydraulik fungsjoner : FW trekk-PTO-bremser-styring (de to første forsynt av låg tr pumpe). Enkelte Jd har hatt sprukne hydraulikk rør for lågtrøkkspumpe, men en må dele traktor for å se, da ville jeg heller først prøvd å få målt trøkket inn tel høgtrøkspumpa (12 bar trur eg)    

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...