Gå til innhold

Bytte ut bio presse.


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Dueland_1

Prisen er eg litt usikker på skal undersøke litt. Pressa er i meget god stand, heile smøresystemet og noen lagrer ble byttet rett før sesongslutt, blitt presset ca 40 ball etter dette. styreboksen ble også byttet ut i 2010. Årsaken til disse utskiftingene har vært problemer med landbruksdraget på traktoren min, og en mindre brann som oppsto under pressing med eit defekt lager som ble rødglødande og antente tørka gras. Brannen ble raskt slukket og de ble berre skader på smøresystemet.

 

Om du er innteresert kan du ringe meg på tlf 92 41 41 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjører selv McHale Fusion2 og er strålene fornøyd.

 

Som rullestolbruker tror jeg det største problemet med McHale er nettrull bytte! Dette syns jeg personlig er svært tungt siden jeg har meget dårlig rygg. Det er tungt og løfte rullen ifra transport plasseringen og til troa der den skal være under bruk! Går muligens ann og bygge om litt så det går ann og trille rullen inn..

 

Plastbytte er enkelt siden man vipper ned plasten til ca 1,10 høyt. Og som KV sier, det er meget lettvindt siden plasten ligger i pakkeren. og laster inn fra samme side.

 

Det har ikke vært noe tull med min presse sålangt, eneste minuset er bratte bakker med sidehelling. Ballen legger seg skjevt og man må ut og tvangskjøre pakkeren og kanskje ligge under og dytte på pakkeringen for og få den til og gå et kast rundt. Da går det greit etter det. Har justert trykket til ca 205 bar ved utløsning. Dette varierer litt fra jorde til jorde.

 

Pressa flyter bedre en min gamle singelpresse, en Claas 254. Kjører like tøft med kombi som jeg gjorde med singelen. Så bratt at det går ikke å kjøre sidelengs. Man må da laste over ballen bare i nedoverbakke, ellers havner den nederst i bygda!

 

Bruker en Claas Arion på 225 HK og det er mere en nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

McHale er nok en meget bra presse, men en ting som bør nevnes er att om det er våte forhold, så greier ikkje pakker å få bunten til å rotere. Dette gjelder både Fusion 1 og 2. Fusion 2 er vel litt bedre, for der er det drift på begge rullene, men ser endel av problemet, spesiellt på 2. slått.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig det Harald2 sier, den har problemer når det er vått! men da skal man heller ikke presse! Hvertfall gjør jeg det meget skjeldent!

 

Hjelper på og gå ut og tørke av litt \&quot\;grassaft\&quot\; av drivrullene på pakkeringen når den stopper opp!..

 

Hadde også et tilfelle av at hele pakkern stoppet opp ved pressing av våt grønnfôring. Ballen \&quot\;spola\&quot\; i pakkern. Var heldighvis en fin skrånning og rygge ut til for og så tippe ballen utover lia \;)

 

Men med McHale slipper du alle småfeil! Har ikke skiftet så mye som en skrue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Dueland_1

Eg vil takke for alle som har gitt meg gode råd det har gjort det lettere og ta en avgjørelse, men eg snudde helt om og har nå bestilt en john deere 644 pr enkel presse med 25 knivar. Dette gjorde eg først og fremst fordi då slipper eg alt det med plasten, men også grunna økonomien. Eg har en som eg samarbeider med som skal innvestere i pakkemaskin.

 

Grunnen til at det ble John deere var at den hadde 25 knivar, og viktigast av alt den gode servicen eg får hos felleskjøpet! Eg fikk eit reint innbytte på bioen, og så eit lite mellomlegg for å få syreutstyr kor eg kan velge mellom fat og kanner.

 

Så då vill eg berre sei takk for alle gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...