Gå til innhold

Gårdsarbeid i Australia


Holmen_1

Anbefalte innlegg

I en alder av 44 og et halvt år sitter jeg nå å funderer på å prøve å få et gårdsarbeid i Australia neste vinter - eller i annet sivilisert land litt lenger sør på kloden. Her hjemme driver jeg gård med planteproduksjon, og utenom gårdsdrifta jobber jeg med asfalt. Så jeg har tid til overs i perioden desember til mars. Har mulighet til å kjøre lastebil og brøyte her hjemme på vinterstid, men jeg vil prøve noe nytt - før jeg blir altfor gammel.

Er det noen det ute i Bedre Gårdsdrift sitt univers som har tips å komme med angående dette. Gode nettsider for å finne jobber bl.a. Jeg er ikke interessert i slike backpacker-opplegg for å jobbe for kost å losji. Men å jobbe for en helt grei lønn. Hvilke vekstsesonger er det i Australia i den nevnte periode.

På forhånd, takk for tips.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arbeidd ein sessong i Australia. På vestkysten av Australia har ein det dei kallar vinteravling. Dette betyr at ein til vanleg sår i april til juni og haustar i oktober til desember. Grunnen til dette er at det kjem lite regn i perioden november til mars og i tillegg kan vera varmt (meir enn 40). På storfe er det vanleg med kalving frå slutten av mars til juni. Som du ser er det lite arbei i landbruket (på vestkysten) i månadane jannuar og februar, men noko er det altids. Mange av gardbrukarane reiser på ferie når dei er ferdig med innhaustinga, så om dei har dyr kan det vera aktuelt å halde på ekstrahjelpa ein hadde i innhaustinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...