Holmen_1 Posted February 25, 2018 Share Posted February 25, 2018 I en alder av 44 og et halvt år sitter jeg nå å funderer på å prøve å få et gårdsarbeid i Australia neste vinter - eller i annet sivilisert land litt lenger sør på kloden. Her hjemme driver jeg gård med planteproduksjon, og utenom gårdsdrifta jobber jeg med asfalt. Så jeg har tid til overs i perioden desember til mars. Har mulighet til å kjøre lastebil og brøyte her hjemme på vinterstid, men jeg vil prøve noe nytt - før jeg blir altfor gammel.Er det noen det ute i Bedre Gårdsdrift sitt univers som har tips å komme med angående dette. Gode nettsider for å finne jobber bl.a. Jeg er ikke interessert i slike backpacker-opplegg for å jobbe for kost å losji. Men å jobbe for en helt grei lønn. Hvilke vekstsesonger er det i Australia i den nevnte periode.På forhånd, takk for tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut ØH Posted February 25, 2018 Share Posted February 25, 2018 Har arbeidd ein sessong i Australia. På vestkysten av Australia har ein det dei kallar vinteravling. Dette betyr at ein til vanleg sår i april til juni og haustar i oktober til desember. Grunnen til dette er at det kjem lite regn i perioden november til mars og i tillegg kan vera varmt (meir enn 40). På storfe er det vanleg med kalving frå slutten av mars til juni. Som du ser er det lite arbei i landbruket (på vestkysten) i månadane jannuar og februar, men noko er det altids. Mange av gardbrukarane reiser på ferie når dei er ferdig med innhaustinga, så om dei har dyr kan det vera aktuelt å halde på ekstrahjelpa ein hadde i innhaustinga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.