Gerrard Posted February 17, 2018 Share Posted February 17, 2018 Hei! Noen som vet forskjellen på evo 30 og 36 mtp. på kappediameter? Snakket med selgere på fk og de visste ikke dette. I katalogen for disse maskinene er begge oppgitt med 15 toms sverd. Kan ikke skjønne annet enn at det er sverdlengden som er avgjørende for dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomatik 305 Posted February 18, 2018 Share Posted February 18, 2018 Hei, produsenten oppgir henholdsvis 30cm kappediameter på evo30 og 36cm på evo36, men skjønner heller ikke at det skal være forskjell med samme sverdlengde. Utenom dette er det vel bare kløyvekraft, kløyvehastighet og kløyvekniv som er forskjell på de to modellene.Er ikke første gang selgerne på fk ikke kan svare på ting .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon Bonde Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 ...vel hende at de regner 36cm for å være i overkant av hva kløyvekapasiteten på evo 30 klarer. Å få 36cm bjørkelomp gjennom 6-delt blad kan være seigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fagmann Posted February 20, 2018 Share Posted February 20, 2018 Hei,I dag har Evo 30 og 36 lik sverdlengde, dette for å forenkle reservedeler, det er bare kløyvekraften som er forskjellen på Evo 30 og 36, og at Evo 36 leveres std med 6 deler kniv. Evo 30 har std 4 deler kniv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrard Posted February 20, 2018 Author Share Posted February 20, 2018 Takk for svar! Så ellers er maskinene like «store» mtp plass nede i klyver og størrelse ellers? Eneste forskjell er hydraulikkpumpe og derav klyvkraft/hastighet?Er evo 30/36 maskiner som anbefales? Ca 30 favn i året. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrard Posted February 27, 2018 Author Share Posted February 27, 2018 Ingen som har erfaring med denne maskinen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aalm Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 Er du sikker på dette? Selgere på FK mente det var skrivefeil i brosjyren til pilkimaster. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A Gran Posted March 15, 2018 Share Posted March 15, 2018 Jeg har Evo 30 som jeg kjøpte ny i 2012, er veldig godt fornøyd, har ikke har noen problemer med den. Jeg anså den før å være den mest effektive og enkle maskinen i den prisklassen få jeg kjøpte og har aldri angret på kjøpet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.