Gå til innhold

kjøp av vedmaskin


Turbomatik 305

Anbefalte innlegg

Gjest Vegar vedmann

Kjøp deg en brukt Dalen 2054 med utstyr.  Disse får du, i god stand, for under 70 tusen.  Maskin som kostet mer enn 130 tusen ny for 4-5 år siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Palax KS35 Ergo,denne har gått veldig bra!

Enkel og grei maskin med lite tull,eneste vi savner er retur på innmaterbåndet (skal se om vi ikke får bygd på dette).

Hadde Hakki Pilke tidligere sammen med en nabo,savner ikke denne..

En del tull med denne, virket til å ha dårligere kvalitet enn Palaxen.

Ellers så er jo Dalen veldig bra som Vegar her skriver,spørs litt hvor mye du har tenkt til å kjøre i mellom pr år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Dunn VM 360,er veldig fornøyd med denne.Har hatt den i 4 år nå å ikke vært noe problem.Kun skiftet sverd 1 gang pga slitajse.Produserer ca 150 paller i året så den har fått prøvd seg.Liker også at det er riller i transportbåndet da en del av rask går igjennom å ikke i pallen.Prisen jeg betalte får den helt ny var ca 85000 kr med stokkbord.Vurdere nå å selge den å kjøpe en Dunn VM 420 som er kraftige å mer proffmaskin da øking i produksjon går oppover.Sjekket hva jeg fikk i innbytte å ville da få 60000kr uten stokkbordet.Så de holder seg bra i pris vil jeg også si.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at vedprodusentene rundt om har nye erfaringer å dele om vedmaskinene sine etter at det nesten ikke har vært snakk om dette på noen år her på forumet og folk har fått testet de over tid...

For min del blir det å produsere maks 150 paller i året. Fint å høre erfaring om VM 360 som jeg ikke har hørt veldig mye av før (i forhold til mange andre vedmaskiner). At Dalen 2054 er et godt kjøp har jeg hørt mye av, det finnes dog flere gode maskiner på markedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det finnes veldig my bra vedmaskiner på markedet,her omkring er det mange som har Dalen og ingen som har Duun.Grunnen til at jeg den gangen valgte å prøve Dunn var at prisen var veldig gunstig og da fikk jeg en helt ny maskin.Pluss at fabrikken ligger bare 6 mil herfra.Og det må også sies at servicen fra dem har vært utmerket bra.Jeg glømte å nevne at den VM 420 som jeg kommer til å kjøpe blir EL maskinen.Grunnen er at da sparer jeg en del på forbruket når jeg slipper å bruke traktoren og ikke minst støy fra traktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...