Gå til innhold

Arbeidslys vil ikke slå seg på


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann, ganske fersk når det er snakk om traktor osv, og i dag ville ikke Arbeidslysene på traktoren (Zetor Major 80) skru seg på. Det er en bryter for arbeidslysene som sitter øverst på førerhuset(Et par foran og et par bak), men det gir altså ingen resulateter. Traktoren har gått i overkant av 150t og det er vell ikke veldig sanssynlig at fire pærer går samtidig. Restene av bryterne i panelet gjør jobben og jeg fant heller ingen sikringer eller ledninger som virket å ha falt ut. 

Tenkte å ringe etter service om jeg ikke finner ut av det, men hadde vært veldig deilig å slippe det om noen her inne hadde hatt noe peiling på hva det kan komme av. 

 

MVH Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er ingen guru på dette feltet, men hadde en lignende opplevelse på min traktor. Kun ett hovedlys foran som virket. Sjekket sikringer flere ganger, men alle så hele og fine ut. Bestilte servicemann som målte seg frem til at det var en sikring som hadde gått. Så på sikringen i ettertid og kunne ikke se at den var gått, men virket gjorde den ikke. Klok av skade kjøpte jeg meg et måleapparat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfar har en Zetor av noe slag og jeg holdt på å bli gal, før jeg fant ut av hvordan lyssystemet virket.

Men spørsmålet er jo altså om lysene har virket frem til nå og at de plutselig har sluttet?

For da er jo en sikring et sted å begynne, evt. en bryter som ikke spiller på lag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...