Gå til innhold

Plater innvendige i ammeku fjøs/hall


Anbefalte innlegg

Skal innrede ett  bygg for å ha noen ammekyr i. Vil ha på plater i rundt.

Men hvilke bør jeg velge?  Syns de plastplatene til rundt 800 kr blir dyrt..Kommer på en kostnad på ca 20 000 ,- om jeg skal bruke de..

Noen som har litt anbefalinger..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, plater kan være så mangt, men hvor skal du kle med plater? Hele invendig, i binger osv? Plastplater er generelt forsikringsselskapene lite gla i, pga hvis det skulle oppstå brann, så blir det litt som å kaste bensin på et bål, rask og eksplosiv brannutvikkling. Vi har selv plater i ett fjls vi ordna noen binger i for noen år siden, og det fungerer greit, og det ble den billigste løsningen for oss den gangen. Men når vi bygde nytt fjøs nå, så ville vi bruke av de platene som vi alt hadde liggende, dette for å kle veggen over betongelement veggene opp mot taket, men da sa forsikring osv nei, eller høyere forsikringspris. Snekker firmaet vi brukte, som har bygd noen fjøs tidligere, brukte våtromspkater(kalte det for vaderomsplater) og de får du jo i alle ønskelige farger...

Men om det er i binger så vet jeg ikke, må værtfall være solid det bak platene, så det ikke blir skader på vegg ned en gang.

-Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt endel plastisol - plater til bønder som skal kle fjosveggene.  Platene er 1250 x 2000 / 2500 mm og er å få i alle verdens farger. 30 års garanti mot gjennomrusting ved utendørs bruk. Jeg selger de for 120,- pr m2. Kjenner du en blikkenslager ordner han det billigere enn det også. Må for all del ikke kappes med vinkelsliper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...