Gå til innhold

Ny Kombipresse


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Jan_Ove_1
Uff,berre drit lei av å sjå idefox har peiling på absolutt alt som diskuteres her. traktor-presse. alt er du best på. kun det du held på som er \&quot\;verdt\&quot\; no.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har registert at Mr Idefox har kommet med sin fakta ang nesten alt her inne, som overhodet ikke stemmer med fasitten. Greit med debatt, men når alt omhandler Idefox sine forvrengte fakta i fine ordformuleringer blir det litt drøy kost etterhvert!

 

Ikke vet jeg hvilken person denne Idefox er, men noen fasitt er han overhodet ikke. Jeg har sjekket med flere av leverandørene som Idefox har uttalt seg om når det gjelder diverse ytelser, forbruk, konstruksjoner osv. Virker som han tar alt ifra løse lufta og putter det på trykk og tror at alle vi skal svelge dette rått!!

 

Nei, Idefox. Kom med synspunkter, og ikke kom med dine fakta. Stort sett så stemmer ikke dine fakta med virkeligheten desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar helt feil, så er Idefox rundt 25 år( Har lest om han og leketøys butikken hans i Traktor) Skjønner ikke hvorfor så mange her kritiserer han. Er det fordi at han skriver saklige og gode innlegg, som dere ikke klarer å svare på ? Finner dere ikke flere useriøse svar å komme med ? Sier ikke at alt det Idefox skriver er riktig,men tror han har ganske mye kunnskap og erfaring liggende inne.

Når man skriver såpass mange, og omfattende inlegge, så må det nesten ligge noe kunnskap der....

 

Det begynner ( har vært det ganske lenge, igrunn) å bli mange seriøse å kunnskapsrike folk her med mange erfaringer, noe som er svært postivt Det må gjerne bli enda flere, og jeg vil ikke at folk skal stoppe å skrive, fordi noen usakelige tullinger kommer å skriver oppgulp. Men det må heller ikke bli sånn at bare\&quot\;Guruene\&quot\; svarer, og at de andre ikke tørr å svare.

 

Jeg ønsker lykke til saklig og god debatt, og håper så mange som mulig vil delta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatten her blir mykje fattigare viss ikkje Idefox kan komma med sine synspunkt. Han er sikkert levande interesert i maskinar og lanbruk, og har satt seg inn i dei forskjellige maskinane. Syns det han skriv er saklig. Kor gammal er du Anita? 12?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg faktisk å bli litt lei av personangrep her inne. Stadig vekk skjer det når folk kommer med seriøse og gode innlegg. Jeg skal ikke dømme folk her, men at en ny uregistrert bruker kommer med personangrep få detr meg til å undre litt.

 

Idefox, også kjent som under TG tidligere. Skal selv få lov å stå frem med navn og alder om han så ønsker det. Han har blitt angrepet tidligere også, og sluttet å delta i debattene, og når han endelig er tilbake skjer det samme igjen. Jeg synes han skaper liv og røre i debattene med å stille gode og noen kontroversielle spørsmål. Jeg vet at han blir satt pris på av flere enn han blir sett på som neggativ.

 

Hvis dette fortsetter begynner jeg å lure på om man skal orke å svare på debattene.. Klart det er greit at folk er uenige og har forskjellige erfaringer og meninger. Det er ikke fasit på hvilket utstyr som er \&quot\;best\&quot\;, det er alltid noe mandags produkt, noe som fungerer bedre der enn her osv. Det vet også folk flest, så derfor synes jeg at folk skal holde seg saklige. Klart det er lov å fyre opp litt, det er bare artig, MEN å være så idiot (unnskyld uttrykket) og gå på person angrep sier mer om ên enn om de man kritiserer spør du meg.

 

Så over til debatten:

 

Orkel 1260 har nok hatt et problem med å levere ball av og til, men den løses ofte med et rykk bakover, slik at sensoren i lastegaffelen reagerer. 1260 sterkhet i ulent terreng var at den lastet svært godt i sidehellinger. HiQ vil jeg si det motsatte av, den var mye bedre rett opp og ned, enn i sideheldinger. Det samme vil jeg si om McHale, den må vris rett opp og ned i sideheldinger, og den er tung å rette opp, noe som krever vekt på forhjula. Det vil nok forekomme kjøreskader når det er vått. Hvis man kjører bare i ulent terreng er nok bio et bra alt, problemet er at man ikke kan ta med seg ballen og legge den av der det er gunstig. Med en presse med pakker påmontert kan man dette, men må kanskje plaseres før lasting av ballen på pakkeren. Dette er jo en smaksak og noe en selv på vudere selvfølgelig. Personlig hadde jeg godt for en presse med pakker, iaf om man har en 6-syl traktor med litt vekt hvis det er ulent terreng.

 

Må tilføye at jeg er meget fornøyd med McHale pressa. Det er nok den beste kombi pressa jeg har hatt, sammen med orkel 1250 agronic. McHalen lager nok noe bedre baller og er raskere, men 1250 var kanskje hakket mer driftsikker og enklere å skru på! Men tror nok McHale pressa blir litt tung for en traktor på 100hk, mtp på egenvekta på pressa og at en 6310 blir lett i snuten.

 

Ønsker uansett alle fortsatt en god debatt og helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Ove_1
Så da mener du at absolutt alle skal holde på CaseIH/JD å Orkel da,så idefox får sympati for sine meninger...PØH. har diskutert med den personen under annet navn,å da var han skråsikker i sin sak,heilt til han måtte innrømme at han tok feil,pga at han hadde aldri prøvd den traktoren som han meinte sikkert ikkje hadde kjøyrepedal.....nei...finns nok fleire her som har peiling på norsk landbruk enn iefox. men finns folk som kanskje ikkje har skrivediare....???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i mot Idefox her på forumet, men har lagt merke til at han er med på nesten alle debattene her på forumet. Han har sikkert mye kunskap å komme med, men når ein skal rakke ned på nesten alt når ein har investert/kjøpt da har man lov til å bli litt forbanna/undrende. Jeg gjer mine vurderinger når jeg skal investere og har studert produktet jeg må ha. Har sjelden spurt her på forumet hvordan den \&quot\;modellen\&quot\; er. Jeg veit svaret jeg får for alle har jo det beste. Jeg er på dette forumet nesten hver dag, men skriver kun på den aktuelle tråden der jeg meiner har litt kunskap å bidra med. Der det blir diskutert ting som jeg ikke har så mye kunnskap om, så leser jeg kun det som blir notert å gjer opp min vurdering av saken. Ein lærer litt heile tiden, men det er jo enkelte som er med på alle debattene og da kan ein begynne å lure om dem har så mye kunnskap om alt det som blir diskutert, eller bare for å fyre oppunder. Ein kan ikke lese seg til alt, men ein må også prøve den aktuelle gjenstanden og ikke se på naboen at han har problem, for så å skrive her på forumet at han har hatt problem. Hva var problemet?

Noen er veldig flinke å fikse ting, og noen har desverre \&quot\;trenever\&quot\;.

 

Når det gjelder 1260 kombipressa så er den sikker ei god presse, men jeg meiner fremdeles at ballene mister spensten/formen og at den egner seg ikke i bratte bakker da det blir for mye rygging/vending for å pakke ein ball.

Det samme gjelder kombipressa til claas. Den greier heller ikke å legge ballen bak i pakkeren i bakkene.

Kan ikke utale meg om dei andre kombipressene hvordan dei fungerer i bakkene, da det ikke går noen av dei i dette området.

 

Det som jeg har skrivet på denne tråden står jeg for, så får hver enkelt gjera seg opp sin egen meinig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Dere som slenger dritt til Idefox, kan dere ikke heller prøve å komme med et motargument å si hva som er galt med det han skriver i stedet for å skrive flere usaklige innlegg med personangrep???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

At Orkelpressene krever litt ekstra effekt er en kjent sak. Årsaken er at rullene på Orkel roterer i glidelagre. De andre pressene har kulelagre. Glidelagrene går bare tyngre og tyngre ettersom det blir trykk på dem når ballen vokser i kammeret. Kulelagre går derimot bare ubetydelig tyngre når de belastes.

Glidelagrene er rett og slett foringer av lagermetall, som er perforerte for å gi plass til smørefett. På samme måte som i boltene på frontlastere, gravemaskiner osv. Ulempen ned glidelagre er som sagt effektbehovet, men fordelen er at de er enklere å skifte. Det er jo bare å dra dem av akselen og putte dit et nytt, mens et havarert kulelager krever avdragere, og kanskje skjærebrenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...