Gå til innhold

Arbeidsbredde rive til lessevogn


Tarlokar

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe meg rive, og valget står mellom 1-rotors eller 2-rotors...

Slåmaskin pr nå er 2,8m, blir kanskje bytta ut med 3meters neste år.

Vil lessevogna (pøttinger faro 4000) ta unna for 3ranker med dobbeltriva? Eller blir det for mye?

Greier vel ikke legge ihop bare to strenger med dobbeltriva, kommer vel til å nappe borti tredje strengen også...? Dessuten blir vel samlestrengen veldig smal i forhold til pickup hvis man kjører dobbeltriva helt ihop?

Fordelen med dobbeltriva er vel at man kan "rake vekk" ekle svinger, og at den generelt er lettere å kjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme har vi kjørt pöttinger rive, som raker sammen tre og tre strenger, etter ei 320 maskin.

Har prøvd med 2 forskjellige Welger/Lely presser, som svelger unna etter beste evne, må selvfølgelig kjøre mye saktere, men det er nå greit nok.
Orkel pressa, som er en tidlig HiQ tar også relativt greit unna, selv om den er litt mer finslig, men det er en anna sak.

Faro vogna har et vanvittig mye kraftigere spisebestikk enn Orkel og litt kraftigere enn Welger/Lely pressene, så det er nok snakk om fart, skarpe kniver og litt øvelse, så vil det der gå så det griner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Ingve

Kjører sjølv ei dato 3500, eg kjører alltid 3 strenger, det er så og si alltid traktoren som blir det svakeste ledd for min del. Traktoren er ein valgt å 6850. Så gå for 2 rotors rive du. Er ingen problem. Du får før problem med bilen på traktoren enn at vogna ikkje sveller det unna. Sjølv med store avlinger så ligger farten på 5km/t og oppover på 3 ranker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...