Andyrz Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 Hei, har en 6meters einbøck såmaskin i maskinlaget. Bruker å så engfrø med denne, men i år skal vi så hundegras. Er det noen her inne som har brukt den på hundegras og kanskje kan si hvordan jeg skal stille den for å få 3-3,5 kg/daa? Eventuelt vet hvor jeg kan finne såtabell?Alternativt må jeg ta fram den gode gamle 3meters FK grasmaskina jeg bruker:) På forhånd takk :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tyvemeter Posted June 13, 2017 Share Posted June 13, 2017 Finnes ikke såtabeller til denne maskinen såvidt jeg vet? Denne kalibrerer du før såing ved å velge kjørehastighet og såmengde på terminalen, altså som en vanlig dreieprøve. Stemmer hver gang her i hvert fall. Såmengde på hundegras i reinsbestand er vel normalt på 4-5 kg/daa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LTH Posted June 14, 2017 Share Posted June 14, 2017 Du må inn i menyen og ta dreieprøve. Eg pleier vega i bærepose med koffertvekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andyrz Posted June 15, 2017 Author Share Posted June 15, 2017 Hei igjenn, såing ble det og dreieprøve ble tatt:) her mates jo frøet ut av hjulet etter hvert, så hastighet har ikke noe å si... Meny osv var ukjent for meg, her stiller vi med en "arm" som låses i hakk bak på selve såenheten, megnde og millimeter på avstryker... Sikkert flere modeller vil jeg tro :) 4-5kg/daa syns jeg hørtes mye ut,der jeg har lest og spurt har det variert fra 2.5-3.5kg/daa, men selvsagt smak og behag der og :) så nå får vi se om d blir grønt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.