Gå til innhold

John Deere 1640 - bremser må pumpes


Fordson

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Kansje du må justere bremsene. På min valtra måtte jeg pumpe bremsene hver gang, så justerte jeg i henhold til instruksjonsboka og etter det ble den mye bedre. Løftet traktoren opp bak, hjulene må trille fritt (av med brekket og stå i fri). Drar til justerskruen litt etter litt mens du snurrer hjulet til det står bom fast, skru skruen tilbake 1,5 runde og gjenta på andre hjulet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du lufter bremsene som på biler. Det må være 2 mann, pump opp trykk med pedalen, oppå bakakselhuset sitter det en luftenippel på hver side, når det er trykk åpnes lufteventilen og den stenges før pedalen "bunner".  Prosedyren gjentas en side av gangen, ganske mange ganger, etter hvert vil det komme luft.  Når det har sluttet å komme luft, kommer det som regel mere luft etter noen luftinger.  Ikke slutt for tidlig, det virker som det er mange trange passasjer for olja- og lufta.  Motoren må være i gang fordi transmisjonspumpa forsyner olje til " bremse-olje beholderen". Bremseskivene er vanligvis "uslitelige", på min 2140 etter 6500 -7000 timer kunne en fremdeles lese noen nummer som var trykt på bremseskivene under produksjonen. (Jeg måtte bytte bakhjulslager, noe som ikke er uvanlig på JD)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 år senere...
  • 1 år senere...

Hei. Jeg har en JD 2030 79 mod og 4wd . Jeg har et problem med at bremsene på venstre side låser seg når det er kaldt. Har smurt under pedal og der er ikke problemet. Problemet må være inne mot hjulet i bakstussen et sted.  Etter at motoren har stått i en halv til en time på tomgang løser det opp. Når det har løsna opp så er det bra helt til neste dag når jeg starter traktoren og kjører ca 100 meter da låser hjulet seg sakte og sikkert igjen og jeg må vente en time nesten før det løsner. Noen som har tips om hva det kan være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Traktorn skrev (På 10.12.2021 den 11.20):

Hei. Jeg har en JD 2030 79 mod og 4wd . Jeg har et problem med at bremsene på venstre side låser seg når det er kaldt. Har smurt under pedal og der er ikke problemet. Problemet må være inne mot hjulet i bakstussen et sted.  Etter at motoren har stått i en halv til en time på tomgang løser det opp. Når det har løsna opp så er det bra helt til neste dag når jeg starter traktoren og kjører ca 100 meter da låser hjulet seg sakte og sikkert igjen og jeg må vente en time nesten før det løsner. Noen som har tips om hva det kan være? 

Fant du utav dette? Har samme problem på min 1140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...