Gå til innhold

Kjøpe gård


Krølle

Anbefalte innlegg

Gjest Raringen

Du må nok spare som alle oss andre, ellers må du ha noen som kan være medlånetaker, kausjonist eller kan stille sikkerhet for deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Ren logikk tilsier nei, men jeg kan ingenting om det. 

Skulle du konke vil retten fortsatt være der og dermed gården mindre verdt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som enkelte tror at man har en slags rett til å drive gård, bare man vil. Det er mye rart som skrives og man får gjennom media inntrykk at alt jordbruk drives av tilskudd. For min del er tilskudd en ganske beskjeden del.

Å drive gård krever masse kapital i forhold til omsetning. 

Har du ikke kapital bør du finne på noe annet. Du kommer mest sannsynlig til å være fattig hele livet, samtidig som du jobber ræva av deg. 

Unntaket er om du sitter på en glup ide hvor du feks kan selge sluttproduktet selv. 

Inn i nortura, prior, tine systemet. Det kan være helt greit noen år, men over tid... nei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som enkelte tror at man har en slags rett til å drive gård, bare man vil. Det er mye rart som skrives og man får gjennom media inntrykk at alt jordbruk drives av tilskudd. For min del er tilskudd en ganske beskjeden del.

Å drive gård krever masse kapital i forhold til omsetning. 

Har du ikke kapital bør du finne på noe annet. Du kommer mest sannsynlig til å være fattig hele livet, samtidig som du jobber ræva av deg. 

Unntaket er om du sitter på en glup ide hvor du feks kan selge sluttproduktet selv. 

Inn i nortura, prior, tine systemet. Det kan være helt greit noen år, men over tid... nei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper på det åpne markedet, er det "markedet" som setter prisen.

Me kjøpte gard for 10 år siden , å då var taksten 3,2mill, men me gav 2,85mill, å då sa banken at den ikkje var verdt meir enn 2,85 då ingen ville gi meir.    Men for vår del har verdien dobbla seg på desse åra ifølge takstmann og bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tilslørte Bondepiger og Det Norske Hus AS

Hei,

Leste innlegget ditt der du påstår at VERDIEN har DOBLET seg på disse årene.

Påstår du med det at du har fått mer gård på disse årene?

Bortsett fra evt dine egne oppussinger, hva består verdiøkningen din i?

Er det ikke samme gårdsbruket som tidligere?

Da mine foreldre "kjøpte" hus (lånte seg til fant) på midten av 60 tallet, så kostet et "vanlig" husmanns-hus (les: husbank) på ca 120m2 rundt en 70 tusen. pluss minus.

I dag går samme huset for rundt 2,5 til 3 millioner gi og ta litt.

Er dette huset blitt mer verdt?

Helvete heller om det har.

Huset er mer nedslitt, tomta er riktignok opparbeidet enormt siden det ble bygd,

Men er VERDIEN STØRRE?

Nope!

Det eneste som i hovedsak har skjedd, bortsett fra noe mer etterspørsel pga tettere befolkning i tettbygde strøk, er INFLASJON.

Politikere og såkalte økonomer vil ha oss til å tro at INFLASJON er noe som kommer av tilbud og etterspørsel.

For en fantastisk LØGN for slike idioter som oss. "Hvermansen & Co"

Joda, det norske hus lenge leve, og de tilslørte bondepigers lovprisede land. Et land befolket av idioter, som deg og meg.

Som Adolphus Hitlerus skal ha sagt det;

Hvilken lykke for oss politikere (diktatorer) at folk er IDIOTER og ikke kan tenke selv. For da kan vi "bestemme" og manipulere akkurat som vi vil.

Og, som Hitler også sa;

Jo større en løgn, desto lettere er det å få folk til å tro på den.

Mark Twain uttalte:
Det er langt lettere å svindle folk, enn å få dem til å tro på at de har blitt svindlet..

Det som skjer, hver gang du låner penger, så lages disse pengene. Du låner altså ingenting annet enn luft, som banken så gir deg via en veksel (såkalt gjeldsnota), som du skriver under på. Denne selger banken så videre (hypotekasjon - som f.eks. i hypotek-bank; som f.eks. Hambros bank Oslo / London, som er en av verdens største bank-syndikater, men de færreste hørt om. Ja, eksakt som i Hambro's Gate, bl.a. i Oslo. Samme familie.). Og man lager så en masse derivater på finansmarkedet, som er til salgs til høystbydende. Normalt - langt over hodene på deg og meg. og hvermansen.

Problemet videre, er at alle disse "pengene" som "lånes" mot din signatur (fordi din arbeidskraft er de egentlige pengene. eller med andre ord; SLAVERI satt i et brilliant system!), så skal du også betale RENTER. Og problemet med det, når vi har en MONOPOL situasjon på pengeproduksjon som vi har, så er det 100% umulig å betale disse rentene.

De betales ved konstruerte kollapser i markedet; hvor plutselig pengene blir inndradd (som nå, når det blir vanskeligere å få lån). Eksakt som i de "harde 20 og 30 åra" i USA (og forøvrig som ga store ringvirkninger over hele resten av verden med monopol bank pengeproduksjons system).

Pengene var der, men plutselig - etter å ha kjørt en ekstrem pengeproduksjons periode, hvor prisene steg enormt (minner det deg om noe=?).

Deretter kollapset man det hele, fjernet pengene ut av sirkulasjon (de ble neppe borte helt av seg selv, eller hva?), og folk som nå var dressert til å tro at dette verdiløse skrapet var verdt noe, hadde ikke lenger noe å bytte varer, tjenester og arbeid med, og titalls på titalls millioner sultet og mistet gård og grunn.

Veldig likt den hyperinflasjonen man skapte på samme vis i mellomkrigsårene.
Et eksempel på dette herfra er hvordan man gikk fra mark sedler, f.eks. 1 mark i 1920, til 50.000.000 mark sedler,- ja, du leste rett > FEMTI MILLIONER MARK SEDLER, endog sedler med pålydende MILLIARDER av tyske Mark i 1923.

Mark var, eksakt som Krone og Pund og $ aka Dollar - egentlig vekt angivelsesverdier. F.eks. som i et pund sølv eller gull. Men nå har vi som ved trylleslag plutselig kroner og pund og peso osv osv basert på ingenting med absolutt ingen oppbacking av verdien. Jada, også her i Norge.

Dette såkalte landet, eller snarere KORPORASJONEN NORGE (AS) gikk konkurs bl.a. i 1835, og omkring denne tiden fjernet man gull og sølvstandarden, noe vi ikke merket særlig til før midt på 1920 tallet hvor man fjernet sølvet fra pengene våre. 1910 var siste år hvor man formelt hadde sirkulasjonsmynt i gull.

> På samme måte ødela man Argentina (du har sikkert hørt noen vakre fantasi historier om Evita Peron).

På samme måte ødela man Chile, som for røfflig en 100 år siden var en av verdens desidert beste økonomier og mest utviklede samfunn på den tiden. Helt ekstremt fort klarte denne "kabalen" å legge disse, samt en endeløs rekke av andre nasjoner i grus.

Så, dersom du hadde levd på denne tiden (f.eks. tyskland tilfellet), så ville du selv - fra den ene dagen til den andre - gått fra å være vanlig eier av en og annen mark seddel - til å være MANGE MILLIONÆR - endog MILLIARDÆR i tyske Mark.

Steg prisene som resultat av dette, f.eks. på eiendom tror du?
Eller var det bare vanlig "tilfeldig" "verdi-stigning" ?

Du kaller det kanskje verdi stigning.
Jeg kaller det inflasjon, som man gjerne bygger opp til hyperinflasjon, før man kollapser hele driten, og deflaterer hele maurtua.

Og, det er da arkitektene av hele denne slave-skuta kan komme inn (eierene av stor bankene og deres politiker og adelsfamilier) og gjøre seg STORE KUPP.

Og, for å ta et godt norsk eksempel på det samme, eller flere; Vi hadde en enorm konkursbølge i slutten av de harde 1980 åra.

Husker hvordan renta gikk opp fra noen få prosentpoeng til over 16 prosent på helt vanlige huslån over natta.

Mange gikk konkurs, gikk fra gård og grunn; et mesterstykke i "verdistigning" disse bankforbryterene og deres familier KONSTRUERTE SEG TIL.

Søk og du skal finne, så vil du se at stort sett topp-politikere som de kaller seg har slike aner og føringer. Ja, også her på bjerget! ABSOLUTT her på BJERGET!

Visste du f.eks. at stort sett det som sitter av såkalte storpolitikere i dag, stor byråkrater; i alle fall en overveldende stor del av dem er direkte etterkommere etter STOR NAZISTER fra etter krigen. Nei, det visste du neppe.

Men er det tilfeldig?  Og, i såfall; hvordan har det seg at du finner det samme mønsteret stort sett over alt?

Par eksempler? OK!

Jens von Stoltzen berg og Fy Fabian Stang = Søskenbarn. Og det visste du neppe heller.
Deres bestefar (på Heiberg siden, som i OL General Heiberg familien) satt som minister i Quislings regjering under krigen.

Ble riktignok "dømt" som krigsforbryter og fikk fengsel, men i all stillhet sneket ut (benådet av kjeltringen det nylig var film om - Kongens nei het den) av fengsel av "kong" Haakon.  Det visste du neppe heller særlig mye om, eller hva? De som stakk av fra hele greia og spiste kaviar i London imens nordmenn satt igjen her og fikk sin "verdistigning"...?

Samme gjelder vår "kjære" "landsfader" Einar Gerhardsen; Nazist, som ble fløyet inn fra (liksom) Sachsenhausen hvor han angivelig satt i konsentrasjonsleir, for å predikere (og renvaskes for sine forbrytelser) på Grini noen få md før krigens slutt. Her fikk han i følge folk som satt inne lov til å gå fritt rundt og forkynne hvor fint det skulle bli når han (gerhardsen) og gutta skulle starte regjering, nå som Hitler skulle tape krigen.

Problemet her er at straffanger flys ikke inn med Henckel passasjerfly, som var et luksusfly, ei heller gis de eskorte av Messerschmidt jagerfly for å sikre en skarve straffange. Problemet videre var også hvordan Gerhardsen og gutta hans fikk lov til å bevege seg fritt rundt og snakke stygt om Hitler, imens de faktisk innsatte ble torturert dersom de nevnte noe regimet ikke likte.

 

Så, vi kan vel si at Hoved Problemet med dette idiotiske lille landet (men beklageligvis, absolutt ikke begrenset til bare dette landet), er at nesten ingenting av det du lærer på skolen om historie, samfunn, penger og økonomi, endog religion (historie), og eller lovverk innebærer noen form for sannhet, annet enn løgnens sannhet.

Og dersom du vil ha et annet godt eksempel, så kan vi godt gå en ca 100 år tilbake i tid her hjemme også. Evt litt lenger; For hvordan tror du det var at "storheter" som f.eks. Løvenskiold, Wækerø, og vår "egen" "kjære" "lille" Mathiesen, som i Mathiesen Eidsvold Verk la grunnlaget for sin enorme formue, og sine ENORME landeoppkjøp; enn nettop fra mer eller mindre vanlige bønder, som gikk konkurs nettop av samme "verdi-stigning" og den prosess jeg såvidt har touchet toppen av toppen av toppen av isfjellet på?

Eller som man sier i Tilslørte Bondepiger's land;

Sweet Dreams Are Made Of/ From This.

Spørsmålet er dog bare; hvem sine våte drømmer er det vi snakker om...

Være eller ikke være?
Verdistigning eller ikke verdistigning...

 

Men, dog, kanskje heller ikke så rart dette, når en vet at den JURIDISKE definisjonen på en BORGER, eller INNBYGGER = Fiende av staten.

Og et MENNESKE er definert som en ting, en døende ting, og således et MONSTER eller UHYRE, og således TOTALT RETTIGHETSLØST og kan ikke eie eiendom, og således ikke motta arv.

Nå vil jeg gå ut i fra at de aller aller fleste, som ikke har brukt et minutt å sjekke noe av det jeg her sier, er tilbøyelig til å påstå at dette bare er løgn og spinnville fantasier...

Ja, intet ville glede meg mer enn at jeg har feil og du har rett i det! Og helt enig! Dette høres helt spinnvilt ut, og jeg trodde ikke en skit av noe av dette heller, før jeg tok tid og undersøkte dette grundig; f.eks. juridisk sett, så er dette enkelt å verifisere ved å få tak i en juridisk ordbok. Den kan godt være på engelsk nettop fordi vi bruker det samme rettssystemet, inklusive definisjoner i Norge, som i Sverige, Danmark, UK, USA, Tyskland etc etc. Eneste hovedforskjellen er at det vi kaller "lover" her (Les: Statutter og forskrifter) kan avvike litt i sin ordlyd fra noen av de andre landene, men dette er stort sett "bagateller".

Ser du f.eks. på den amerikanske grunnloven, med sine amendments, så vil du fort - dersom du setter deg litt inn i det - ( og det er enklere enn du tror ) - se at den norske og den amerikanske grunnloven er tuftet på samme fundament. Veldig veldig lik hverandre!

Forøvrig; Statutter og forskrifter er ikke det samme som lover, men de kan gis kraft som lover, ved enighet, slik som i hva du tror er "samfunnet" NoREG, som du ikke en gang er medlem av. Dog, du skal tro det, men jeg vedder huet mitt på at de fleste nordmenn ikke er jurister, og ei heller medlem av dette jurist SAMFUNNET. Men, hvorfor tro på meg?

Statutter og forskrifter gjelder korporasjoner.

Lover gjelder menn og kvinner. Snakker da om ekte lover (som ikke er statutter og forskrifter)!

Og det morsomme er at en person - / juridisk person = KORPORASJON.

Og da spør jeg - er du en korporasjon?
Er du en RES = Ting - som i RES-olusjon - som f.eks. i "kongelig" resolusjon...

Eller som man sier i diskusjon; In Res = I SAK
Er du en RES-ident = Ting ID Entifisert ?=

Dette går fullt ut an å finne frem til selv! Enkelt. Ved å slå opp i og lete etter og se deres egne juridiske definisjoner av ord du har lært betyr noe helt annet.

Går du f.eks. til lovdata.no, så vil du enkelt og greit finne dagens "oppdaterte" grunnlov. Et stykke skrift vi "alle har hørt om", men "ingen" har lest eller vet om. Den er riktig nok et falsum og en perversjon av den egentlige grunnloven; endret en rekke ganger fullstendig grunnlovsstridig, men den duger godt til å begynne med.

Prøv det! Les den, og mitt tips til deg er å begynne med §93 og utover. Legg spesielt godt merke til §106, som har med bevegelsesfrihet å gjøre.

Les, og du vil faktisk se at det som man en gang før man arrangerte både 1ste og 2ndre verdenskrig, så hadde vi noe som hete natural-retten her til lands, og de er faktisk ukrenkelige. Dog, selv om man forsøker ødelegge disse, ved å la dem gå i glemselen, via propaganda, bl.a. om "verdistigning" og annen løgn, så er naturalretten faktisk bygget inn i grunnloven; bare i en mer "statutt'ifisert" form.

Men les gjerne hele greia, mange mange ganger, og begynn og bruk den! Det er bare et godt tips å begynne fra §93, i og med at de mer direkte angår deg. Deretter er det tiden for å lese deg opp på Juridiske Definisjoner, slikt som det såkalte "rettssystemet", som i høyeste grad har med på denne "VERDI-SKAPNINGEN" og "VERDI-ØKNINGEN" å gjøre.

Vi skal helst ikke vite at disse elementene har sitt helt eget vokabular, der dine vanlige dagligdagse ord betyr noe helt annet enn hva du tror; som f.eks. menneske = monster = rettighetsløs og eiendomsløs; person = korporasjon = ting = res - som i ResIdEnt, som borger - som i sivilborger, som forøvrig er den LAVESTE status du kan ha i dette systemet.  Eller som at VERDISTIGNING = INFLASJON og DESTRUKSJON og TYVERI av dine verdier og din eiendom!

Forhåpentligvis litt å tenke på; og forresten; §106 har veldig mye med dagens "verdi-stigning" å gjøre, som i f.eks. "verdistigningen" man "lager" her til lands, der man stjeler dine verdier, og kjører de rett ut av landet, gjennom bl.a. vei og bompengefinansiering m.m.

Når det gjelder f.eks. Fy Fabian's og Stoltzen Buckzs bestefar og hans krifsforbrytelser, så vil du fint finne igjen dette i et godt leksikon.  Jeg slo opp dette i et leksikon fra 80 tallet, og ble rimelig overrasket over å finne denne bestefaren (Heiberg) her. Jeg trodde nesten ikke mine øyne først, men der står det. Og i dagens tilgjengelighet med internet, selv om det også er en jobb å kryssreferere og verifisere fakta, så er det lettere enn noensinne å finne nyttig informasjon.

Så, verdistigning=? Jovisst, og månen er en rund ost.

Sweet Dreams Are Made From This med: Tilslørte Bondepiger ved "Det Norske Hus AS"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...