Gå til innhold

Ferrel henger


Gjest

Anbefalte innlegg

  • 10 måneder senere...

Jeg og lurer på det samme.

Kikket litt på de med sideåpning, da i både 10 og 13T.

Fordelen er at de er ganske breie innvendig slik at en 8T maskin kan fraktes.

10T er litt i korteste laget med "bare" 4m innv planlengde.

13T er litt i største laget for min Valtra A93 men den har 4.6m innv lengde.

Trenger selvfølgelig ikke å laste fullt med tung/fuktig masse.

Ser ut til å være en bra kombinasjonshenger med mulighet til å laste paller fra siden.

Hvordan de er sånn styrkemessig vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har hatt en 11t her en måneds tid og kjørt noen lass. Det er en grovt bygd henger sammenlignet med mange andre, som Junkkari, Orkel osv. Vekta tyder også på at det er brukt mye stål i den, noe som vises. Særlig ramma og boggikassene virker meget grovt dimensjonert i forhold til annet i den rimelige klassen. Du bestemmer selv ståltyper og tykkelser i kassen avhengig av bruk.

Så langt har jeg ikke noe å utsette på den. Ligger fint på veien. Laster fint to rundballer i bredden innenfor karmene, noe som var viktig for min del. Valgte bort sideåpningen, potensielt svakt punkt og har mindre bruk for det. Gikk ned på platetykkelsen og opp til Hardox stål i kassen, både sterkere og lettere. Regner med å ha henger å overlate til neste generasjon her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bestemte meg i desember for å bestille Ferrell 11T lettdumper med sideåpning og alt utstyr, men fikk til svar at de gikk ikke å kjøpe lengre pga. ny modell var på vei inn. Siden har jeg ikke hør noe så da dro jeg likesågodt til den lokale Akershus traktor avdelingen og kjøpte meg en Weckman N110D, altså en 11T tung dumper. Bestilte den på fredag og ble levert mandag. Rask levering vil jeg si! Er kjempefornøyd og denne tåler en trøkk da den har 8mm Hardox i bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...