Gå til innhold

Smøring på belter til minigraver Schaeff HR 12


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en Schaeff HR 12 minigraver, 1999 modell, som jeg smører ukentlig (og daglig) etter bruk.

Dog klarer jeg ikke finne ut helt hvordan smøring til beltene /hjulene skal gjøres.
Har funnet en plate midt på selve "beltene" som har to skrues som skal åpnes, og inni

der er det en smørenippel på hver siden. Men når jeg prøver å presse fett inn der, så kjennes det 

steinhardt ut, og jeg får ikke inn noe fett fra fettpressa dit.

Er det meningen at det skal være sånn?

Har breddbare belter, og de står i full bredde når jeg prøvde dette. Har det noe å si?

Noen som vet hvordan og/eller om dette skal gjøres?

 

http://www.proplanta.de/Landtechnik/Landtechnik_Bilder/gebraucht-Schaeff-Terrex-HR-12_20130416113620_5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,beltene og løpehjul (understell) skal ikkje smøres.Plata midt på sida av beltene som du kan ta av og er ein smørenippel under er for å stramme beltene ,om du prøver å presse inn fett der kan beltene bli for stramme. Om beltene er blitt for stramme kan du skru ut denne nippelen og slippe ut fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du løfter opp beltet på ene siden og kjører det en runde, så skal du se at beltet har klaring opp til den miderste underrullen. På din maskin med gummibelter vil jeg tro at klaringen skal være 15-20mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...