Gå til innhold

Har en igjen for å sage materialer til selvbruk selv?


optimist

Anbefalte innlegg

Har både en del gran trær på egen gård, som jeg skal ha ned selv, og  har fått tilbud om ett større område med ganske mye stor gran , rundt 50 diameter .

Men på denne plassen, som er litt unna gården, vurderer jeg å leie noen til å sage ned, og kviste, så drar jeg det frem selv , og kjører hjem.

Kvist skal leveres til flishugger,  som betaler ca kr 700 kubikk.   

Men lurer da på, om jeg har igjen for å leie folk for å sage ned dette,  beregnet ca 1 ukes arbeid sa de.    For deretter å leie noen til å sage det til materialer.

Eller  blir det billigere å kjøpe materialer på byggern?    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsdyret

Hei!
 

Eg vil tru at dersom du skal leige folk til begge operasjonar så vil det ikkje løna seg. Det måtte kun vere lønsamt dersom du får det til veldig rimeleg fastpris, så rimeleg at dei ikkje vil ta på seg arbeidet sansynlegvis.

For at material frå eigen skog skal vera lønsamt kan ein ikkje han lønsutgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg gjorde en "byttehandel" og fikk saget gratis mot at han fikk beholde halvparten av tømmeret. Aner ikke om det en en god deal men helt greit for meg. Den her grana er bare et avfallsprodukt jeg sliter med å bli kvitt uansett, alt for små kvanta og dimensjoner til noe kommersielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...