Gå til innhold

Maskinhenger


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe erfaring med Pronar 2100 , 2 akslet maskinhenger. Ser den nå er annonsert med grinder for dyretransport. Tenker denne er den perfekte kombi for maskin/rundball og dyretransport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har absolutt trua på denne! Har brukt to-aksla maskinhenger av annet (billig)merke i flere år, primært til rundballetransport. Utrolig allsidig henger som  jeg er veldig glad i! Stabil og fin, tåler høy hastighet med stort lass. Har ofte tenkt tanken om å få konstruert grinder for transport av dyr. Hydrauliske kjøreramper har jeg ikke på min, det savner jeg. Vær obs på hjulutrustning. Harde, små, tvillinghjul er ikke egnet på jordet, men er perfekt på veikjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengere som skal brukes til dyretransport skal vel være godkjent av mattilsynet, noe jeg tviler på at en maskinhenger er. En maskinhenger er primært bygd for å transportere nettopp maskiner. Du kommer ikke langt utenfor asfaltert vei med de små 17.5" hjulene som er på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig anvendeleg og fleksibel ut.....ser at det er annonsert for dyregrinder med eit pris-(tillegg) på kr.35000,-....det var vel kanskje mykje nok? ?

Om ein bruker Knarrhult-grinder el.l. så kjem ein vel langt med +-10000,- i grinder ,så kan spare inn ein del der.

Har ein Knarrhult-grinder i bruk andre stader i sauefjøs osv ,så bruker ein desse ......

.....og då MÅ ein ikkje kjøpe Pronar men kan kjøpe hvilket som helst merke av maskintransport-henger !!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...