JTH Posted February 9, 2017 Share Posted February 9, 2017 Hei.Lurte på om noen har erfaring med å så grønnfôrblanding m/bygg i kunstgjødselspreder? Har bare en TUME greenmaster som jeg sår vanlig såfrøblanding med. Også sår jeg Max 40 dekar i året, og derfor har jeg ikke lyst og invistere i ny maskin.. Tenker å bruke kunstgjødselsprederen til å spre grønnfôrblandingen, og deretter kjøre frø med tume'n. Noen ideér? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K 120 Posted February 9, 2017 Share Posted February 9, 2017 Har sådd både bygg og erter med kunstgj. spreder, og det funket for meg. Kjørte først med erter så med bygg, og sådde frøblanding med såmaskin etterpå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ravi Posted February 11, 2017 Share Posted February 11, 2017 Dette har jeg også gjort i noen år. Men jeg slutta å bruke kunstgjødselsprederen . Aberet er at nedmolding på bygg og særlig erter blir dårlig. Grasfrøet skal jo ikke noe særlig ned i jorda. Så å Molde ned erter med grasfrøsåingen er å gjøre seg selv en bjørnetjeneste. Du kan heller prøve å harve etter ertene er sådd. Så tromler du , og så kan du så grasfrøet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.