Gå til innhold

Deleks steinnedleggningsfres


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg ser at italienske Deleks annonserer tre steinnedleggingsfreser på finn: Deleks SB 145, Deleks SB 125, Deleks SB 105. Jeg tenkte kjøpe en av disse for å opparbeide en frukthage. Jeg har to typer spørsmål: om Deleks, og om steinedleggingsfreser.

Noen som har erfaringer med Deleks. Deleks har ikke forhandlernettverk i Norge. Vil jeg da finne andre som kan fikse fresen dersom den ryker?

Noen erfaringer om steinnedleggingsfreser vs. vanlige jordfresere? For meg ser det ut som om steinnedleggingsfresene går motsatt av kjøreretningen og sorterer: sten nederst, løsmasser øverst. Dessuten har de trommel bak. Alt dette virker fornuftig, men fungerer det?

I motsetning til vanlige PTO-baserte jordfresere (som Deleks også annonserer) har ikke disse freserne noe anbefalt HK på traktor. Jeg tenker kjøpe en fres og bruke den både på en 20HK og en 50HK traktor. Vil jeg kunne få problemer med at 50HK er for mye for den minste modellen og at fresen vil kunne ødelegges? Den største modellen veier 350kg. Hvor mye bør en traktor veie for å kunne bruke en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...