Gå til innhold

Hjelp til å velge traktor til brøyting!!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Hallo!

trenger litt hjelp/inputt på hva type en skal velge av traktor! Er ikke noe spesielt merkefrelst,  har sett på valtra n92, mf 5455 og fendt 211 vario TMS. Fordeler/ulemper med noen av disse!! Noen andre som har erfaringer med andre typer! Pris ca 300-450,- ich

ser etter ca 100 hk, grei giring, og lett/grei å bruke til brøyting! 

 

håper på mange svar:) alle merker er velkomne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøre med kjetting så husk å se etter en med klaring mellom dekk ogskjerm. Ellers spørs det mye på hva slags brøyting du skal til med. Vegbrøyting med skjær stiller andre krav enn hus/hyttebrøyting med fres. sistnevnte bør ha liten svingradius, behagelig giring, god bakkeklaring hvis mye snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johansen_1

Har sett på en 211, med fronthydralikk, å laster. Gått 3000 timer, skal ha 500,- så vurderer noe slikt. Trenger bare lastersentralen da det er frontmontert skjær. Har satt meg som krav at det skal vær joystick i armlene:) hvordan er svingradius turbomatik på valtraen?

skal kjøres med kjetting,  men tenkte bygge opp skjermen, evt pigge tri dekk! Brøytingen skjer i Oslo så ekstreme mengder er det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min N92 er en 2009 modell, gått snart 3000 timer. Ikke noe spesielt mer utstyr som er å anbefale for snørydding, men vil anbefale å ikke ha mer enn 440mm. brede dekk foran hvis den skal kjøres med kjetting, for da blir det lite klaring til ramma. Knappeclutchen har jeg ikke noe spesielt å utsette på, er mer vanlig at jeg trykker inn vanlig clutch for å gire :) Derimot brukes hurtiggirene mye, men kunne alltids ønsket mer enn 3 hurtiggir..
Svingradiusen er veldig god og den har jeg aldri klaget på (4,5 meter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna T5.115 feks , vært mye tull. sjekk finn.no og følg med, mange brukte av de med relativt lavt timetall innbytta i andre merker er ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...