Guest Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Hallo!trenger litt hjelp/inputt på hva type en skal velge av traktor! Er ikke noe spesielt merkefrelst, har sett på valtra n92, mf 5455 og fendt 211 vario TMS. Fordeler/ulemper med noen av disse!! Noen andre som har erfaringer med andre typer! Pris ca 300-450,- ichser etter ca 100 hk, grei giring, og lett/grei å bruke til brøyting! håper på mange svar:) alle merker er velkomne :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 For å få en slik Fendt må du nok minst 100 000 kroner opp i pris. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomatik 305 Posted November 24, 2016 Share Posted November 24, 2016 Hei, har god erfaring med N92 :)Stødig og solid traktor som går godt. Skal den brukes til mye lasterkjøring vil jeg virkelig anbefale å skaffe en med joystick til lasteren i armlenet, som det er på de fleste..Bare å ta kontakt om du lurer på noe mer.Mvh MW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Halo Posted November 24, 2016 Share Posted November 24, 2016 Skal du kjøre med kjetting så husk å se etter en med klaring mellom dekk ogskjerm. Ellers spørs det mye på hva slags brøyting du skal til med. Vegbrøyting med skjær stiller andre krav enn hus/hyttebrøyting med fres. sistnevnte bør ha liten svingradius, behagelig giring, god bakkeklaring hvis mye snø. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Johansen_1 Posted November 25, 2016 Share Posted November 25, 2016 Har sett på en 211, med fronthydralikk, å laster. Gått 3000 timer, skal ha 500,- så vurderer noe slikt. Trenger bare lastersentralen da det er frontmontert skjær. Har satt meg som krav at det skal vær joystick i armlene:) hvordan er svingradius turbomatik på valtraen?skal kjøres med kjetting, men tenkte bygge opp skjermen, evt pigge tri dekk! Brøytingen skjer i Oslo så ekstreme mengder er det ikke! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Johansen_1 Posted November 25, 2016 Share Posted November 25, 2016 modell har du? Utstyr annet en lasterspak i armlene du anbefaler? Fungerer knappeclutsen greit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 25, 2016 Share Posted November 25, 2016 Hva med New Holland T5.115EC?A-K kjører kampanje på traktoren til 499 000kr med integrert joystick og 60grader sving på framakselen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 25, 2016 Share Posted November 25, 2016 Ja mulig dette hadde vært noe, ikke vært borti NH så skal absolutt sjekke den ut:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomatik 305 Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 Min N92 er en 2009 modell, gått snart 3000 timer. Ikke noe spesielt mer utstyr som er å anbefale for snørydding, men vil anbefale å ikke ha mer enn 440mm. brede dekk foran hvis den skal kjøres med kjetting, for da blir det lite klaring til ramma. Knappeclutchen har jeg ikke noe spesielt å utsette på, er mer vanlig at jeg trykker inn vanlig clutch for å gire :) Derimot brukes hurtiggirene mye, men kunne alltids ønsket mer enn 3 hurtiggir..Svingradiusen er veldig god og den har jeg aldri klaget på (4,5 meter). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Johansen_1 Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 Ok, ja er alltid mere en ønsker seg! Noen med JD her inne som har noen forslag?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Thomas Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Styr unna T5.115 feks , vært mye tull. sjekk finn.no og følg med, mange brukte av de med relativt lavt timetall innbytta i andre merker er ikke bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.