Gå til innhold

Fiat 60/90 Olje lekker fra gir til motor


Anbefalte innlegg

Jeg har en eldre Fiat 60/90

Idag dro jeg en henger. Når jeg skulle ned på et jorde, fikk jeg se at det lakk olje

Det kom olje ut lufterøret på motor. Da jeg tok opp peile pinne kom oljen ut der akkurat som om det var trykk inne i motor. Jeg skulle da bare koble fra henger, men hydraulikken ville ikke virke. Girkassen var tom. Det er altså oljen fra girkassa som har kommet inn i motoren.

Hva kan dette være?

 

Mistenker at det kan ha stått trykk på en av hydraulikk-kursene under kjøringen. Den ene spaken er litt treg, så hender at den ikke kommer helt i null-stilling.

 

Noen som har noen tips ang dette?

 

Veldig takknemmelig for innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydraulikkpumpa er registermontert på motoren.Det er ganske vanlig at simmeringen på drivakselen til hyd.pumpa ryker,og at hydraulikkolja presses inn i motoregisteret.Selve girkassa har separat olje så vidt jeg husker.Jeg har uansett skiftet hydpumpe på både landini og IH, fordi pumpa hadde lekkasje rett inn på motoregisteret.Da får du plutselig mye olje på motoren,og mindre olje i bakstussen på traktoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for raskt svar

Er det noe spesielt man må gjøre når man tar ut hydraulikk-pumpa? Er der løse deler der som må holdes på plass eller noe sånt?

Jeg har en verkstedbok til traktoren, men den viser ikke akkurat dette?

 

Mvh

Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...