rogermyra Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Jeg har en eldre Fiat 60/90Idag dro jeg en henger. Når jeg skulle ned på et jorde, fikk jeg se at det lakk oljeDet kom olje ut lufterøret på motor. Da jeg tok opp peile pinne kom oljen ut der akkurat som om det var trykk inne i motor. Jeg skulle da bare koble fra henger, men hydraulikken ville ikke virke. Girkassen var tom. Det er altså oljen fra girkassa som har kommet inn i motoren.Hva kan dette være? Mistenker at det kan ha stått trykk på en av hydraulikk-kursene under kjøringen. Den ene spaken er litt treg, så hender at den ikke kommer helt i null-stilling. Noen som har noen tips ang dette? Veldig takknemmelig for innspill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Same Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Lekasje i hydraulikkoljepumpen, den sitter sikkert fremme i registeret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Markus_S_1 Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Hydraulikkpumpa er registermontert på motoren.Det er ganske vanlig at simmeringen på drivakselen til hyd.pumpa ryker,og at hydraulikkolja presses inn i motoregisteret.Selve girkassa har separat olje så vidt jeg husker.Jeg har uansett skiftet hydpumpe på både landini og IH, fordi pumpa hadde lekkasje rett inn på motoregisteret.Da får du plutselig mye olje på motoren,og mindre olje i bakstussen på traktoren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rogermyra Skrevet 10. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2016 Tusen takk for raskt svarEr det noe spesielt man må gjøre når man tar ut hydraulikk-pumpa? Er der løse deler der som må holdes på plass eller noe sånt?Jeg har en verkstedbok til traktoren, men den viser ikke akkurat dette? MvhRoger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Markus_S_1 Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Pumpa har ett fast drev,og registeret er fast.Du tar løs slanger/rør på trykk og retur,deretter boltene på pumpa.Du kan så ta den ut av registeret, og sette inn ei ny.Skift gjerne olje + filter,i hvert fall på motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar