Gunders6290 Posted April 18, 2016 Share Posted April 18, 2016 Har en gammel traktorgraver Hymas 41Vurderer å selge den å kjøpe en gravemaskin. Hymas'n synes jeg er sterk men veldig upresis og krever mye for å få et godt resultat.Hvor stor gravemaskin tilsvarer Hymas'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Jeg tenker du bør opp på 8 tonns maskin for å få samme styrke og dimensjonering i graveaggregatet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 Jeg vil tro effektiviteten kan tilsvare en 2-3 tonner i praksis. Kanskje litt mere ved grøfting, men mindre ved jobb der du har fordelen med rundsving. Ren styrke for løft, kanskje en 4-5 tonner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John deere Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 Jeg er enig med rune, Traktorgraver kan ikke samenliknes med runtsvingende maskin, Er utrolig va man får hjort med en 3tonner, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.