Gå til innhold

Reform muli 45


Gjest

Anbefalte innlegg

nokon som veit kva en Reform muli 45 vege for noke. Tippa eg kan kjøre den på klasse B, er ikkje sikker. Og har eg lov til og dra tømmer viss totalvekta med tømmerstokkane går over. eg tok klasse B i 2011 trur eg. Og kan eg sveise mi ega hytte/veltebøyla)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TEF-20_1

Mulien veier ca 1500 kg snau. Prøv å google tecnische daten Muli 45 så får du etterhvert opp fasiten. Tillatt totalvekt vil jeg anta er under 35000 kg som medfører at du kan kjøre den på ferskt B-førerkort, men sjekk gjerne på vegvesen.no om førerett, mye god info der. Til privatbruk som privatperson kan du kjøre alt du tør, men dersom du er næringsdrivende eller jobber for en slik er det krav til godkjent veltebeskyttelse. Dette kravet kommer fra Arbeidstilsynet, ikke Statens Vegvesen som mange tror. Du kan sveise bøyle og hytte alt du vil, men du å få det godkjent blir noe annet. Sikkert ikke umulig, Arbeidstilsynet vil kunne fortelle deg hva som skal til. Ikke verre for deg enn for Dalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballyboy

Etter at vi skiftet til presse med MPS system fikk vi mye hardere baller. Imidlertid har det oppstått ett problem med mugg i kantene på baller med høyt tørrstoffinnhold. Ikke så mye at vi kaserer store mengder for,men iritabelt nok når man legger så mye arbeid i å få tørtfor.Vi har lagt på 9 lag plast og innser at dette er i minste laget. 

I den forbindelse lurer jeg på om noen har erfaringer med og bytte til sort plast. Teorien min bak dette er at hvit plast kondenserer på innsiden og at jeg med og bytte til sort plast kan bli kvitt problemet uten å øke plastmengden vesentlig,for den blir jo ikke akkurat billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...