Gå til innhold

Multione 6. og 7. serien vs Avant av tilsvarende størrelser


Mikromaskiner.no

Anbefalte innlegg

Som svoren Avant tilhenger, er det jo spennende å se at det "innovative og nyskapende Multione-designet " endelig har klart kopiere Avanten så godt at de begynner se skikkelig bra ut. Spesielt godt ser den nye serien ut, både 6,7 og 8 serien ser for meg ut som kraftfulle, gode maskiner.

Bling-faktoren er tonet litt ned, lasterarmen ser MYE bedre dimensjonert ut, men fortsatt har man klart å  ha stempelstanga for teleskopen i feil ende ( mot redkskapen, ikke mot føreren, som selvsagt gir sakder når første steinblokka ramler over skuffa i bakkant... )

Prismessig er det vel heller ikke astronomiske forskjeller, men siden AK virker salgskåte om dagen ( desperate ? ) kan det kanske gå an å gjøre litt gode kjøp ?

Jeg kjører rundt 3-400timer årlig med Avant, og det jeg mest av alt kunne tenke meg, var høyere kjørehastighet. Hos Multione er det mange modeller som har dette, hos avant er det vel kun 640 og 700 serien som går over 15km/h. Det blir litt snaut......

 

Kan legge til at jeg har vært eventyrlig fornøyd med Avanten min, og nei, på en minilaster skal man IKKE sitte på bakvogna. Det har jeg forsøkt, den maskina ble ikke gammel her...

Noen erfaringer med Multione generelt, den nye serien spesielt og AK sånn i nyere tid ?

Hilsen
MM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...