Gå til innhold

Midler til å sette fjøs i stand


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så heldig å kjøpt meg ett nedlagt gårdsbruk på 1000 mål. Jeg har alltid vært interessert i gård å jeg har så lyst til å begynne med noe. Men jeg står på 0 å aner ikke hvor jeg skal begynne. Fjøset som er her, ser fint ut fra utsiden, veggene er fine og hele men gulvene i 1 etg har raset sammen. Min ide er at jeg har lyst å få dyrene tilbake til fjøset å starte med å sette stallen i stand. Er det noe sted man kan søke øk hjelp til å få slikt ordnet???

Det er jo for galt å ha ett flott fjøs som står og forfaller da det sitter noen å ser på det å har SÅ lyst til å bevare dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest larsen_1

Da må du tjene penger på noe så du får midler for og sette istand

Låne penger som jamesbonden sier. Det er ganske mye en må forskuddet,  for og få inntekt på det en driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvis du ikke har kompetanse til å gjøre arbeidet selv ville jeg kontaktet en lokal entreprenør og fått en (nedslående?) pris på utførelse av arbeidet. Siden du sier det har rast ned går jeg ut fra at det er snakk om en gjødselkjeller og et bærende gulv av betong, det kan bli dyrt å fjerne dette. Kostnad på nytt gulv avhenger veldig av hva du skal ha der, det er ganske stor forskjell på gulv til storfe/hest og til småfe.

Hva slags planer om drift har du? Om det er 1000 mål dyrket jord er det jo solid grunnlag for skikkelig drift, om man har pondus til å satse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...