Gå til innhold

oppstart med samlerive


Gjest

Anbefalte innlegg

lurer på å starte opp med leigekjøring med samlerive til neste sesong. lurer på korleis markedet for oppstart er steder der det ikkje er så kjent med bruk av samlerive, ivertfall ingen i nærheten her som driver med dette. er det noen her som har erfaringer med dette?

 

lurer litt på ei 8 meters rive, men dette kan kanskje virke litt stort?

 

lurer på om det er mange som vil utnytte breispredning da, siden slåmaskinene rundt om her har det alternativet, eller om det kan ende opp med at eg raker saman skårer på 2. og 3. slått

 

eg trur det kan være marked for det her, men bønder kan jo være litt skeptiske til nye ting.

 

har traktor til å dra riva, så det blir invistert maks 150000 i ei rive. kan dette tjenes inn?

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på å starte opp med leigekjøring med samlerive til neste sesong. lurer på korleis markedet for oppstart er steder der det ikkje er så kjent med bruk av samlerive, ivertfall ingen i nærheten her som driver med dette. er det noen her som har erfaringer med dette?

 

lurer litt på ei 8 meters rive, men dette kan kanskje virke litt stort?

 

lurer på om det er mange som vil utnytte breispredning da, siden slåmaskinene rundt om her har det alternativet, eller om det kan ende opp med at eg raker saman skårer på 2. og 3. slått

 

eg trur det kan være marked for det her, men bønder kan jo være litt skeptiske til nye ting.

 

har traktor til å dra riva, så det blir invistert maks 150000 i ei rive. kan dette tjenes inn?

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst lurer jeg på om du bare skal kjøre samlerive? Eller driver du med pressing, snitting osv?

 

Jeg startet vel med samlerive for 2 år siden. Var den første med 2 rotors rive her. Kjørte første året gratis med riven for å vise og markedsføre. Sesongen som var kjørte jeg rive der jeg følte for det, da ble det gratis for kunden. og hvis kunden selv bestilte rive måtte han betale for det. Oftest ble det bare bestilt breispredning så da fakturerte jeg jeg bare ekstra på slåinga og ingenting på rivekjøringa.

 

Men ikke helt fornøyd med systemet, neste sesong kommer vi til å kjøpe ny rive og ta timebetaling på rivekjøring. Det er svært mange som har blitt positive her.

 

Om du vil tjene dette inn om du bare skal ha rivekjøring tviler jeg mer på. Men jeg mener jeg tjener mye inn igjen på pressinga, så jeg kommer i pluss.

 

du finner flere tråder her om rivekjøring og evt valg av rive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver ikkje på med noko annet leigekjøring. lurer på å starte opp med rive for det ikkje er så dyrt å kjøpe.

 

blir ikkje tatt opp lån for å kjøpe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ville jeg heller brukt pengene på en kombimaskin eller ei sprøyte. her tror jeg det er lettere å tjene penger!! driver med noe leiekjøring selv og sprøytinga og såing er veldig bra! men uansett, lykke til!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...