Gå til innhold

Hjelp som trefeller


Gjest

Anbefalte innlegg

hei jeg tenker å starte eget firma for utføre jobber som trefelling, vedsalg, rydde/fjerne tre fra hage etc. Hvilke kurs, setrifisering eller annen dokumentasjon trenge jeg. Og hvilket utstyr? Jeg tenker på motorsag, flishogger, vedkøyer. Takk for svar og info. Og hva er priser på jobber som dette - felling, kapping, flishogging, fjerne kvister osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du tregnger arbeidsbil og tilhenger.

Så må du ha div motorsager i forskjellige størrelser, verneutstyr, kiler, øks etc..

Så må du ha ansvars forsikring for kunden, og egen forsikring på deg selv. 

Så må du ha hogs og sikkerhets med motorsag(eller hva det nå heter)

Erfaring må du ha, så begynn forsiktig, ta små jobber.

 

Og finn ut hva du skal ha i lønn, faste og variable utgifter ++ og beregn timespris din, ikke gå for en lav timespris bare for å få jobber, det er bare tull....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil etterhvert som du starter opp få forskjellige utgifter på utstyr som motorsager, bensin, kjeder etc.

Så må du kanskje kjøpe en ny motorsag når ene motorsagen tar kvelden, så er det verneutstyr som blir utslitt etc.

 

Så en må finne ut hva en har av utgifter. Om en tar timespris på 350 kr t + mva, og når en har betalt ut lønn og kostnader på utgifter så må en sitte igjen med noe goså for å kunne spare og gå med overskudd.

 

For bare trefelling, så vil jeg si at absolutte minimum er på 400 kr t eks mva.

Selv ligger jeg på 450 kr t + mva og høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...