Gå til innhold

John Deere 6200 4x4 problemer


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter litt med at firehjulstrekken står på konstant.

Har skrudd å sittet på nettet de siste to dager for å finne en løsning.

som jeg har skjønt så er solenoiden som aktiverer 4x4 avhengig av strøm for å kunne gå tilbake til 2x2 (ingen strøm til solenoid=aktiv 4x4) lampa i hytta lyser ikke når 4x4 er inkoblet så det er ett elektrisk problem tror jeg, får ikke strøm frem til innkoblingsbryter for 4x4 når jeg sjekker med multimeteret.

(har sjekket bremselys å sikringer da disse går på samme system=4x4 ved aktivering av brems)

Er det noen som har hatt samme problem eller som vet om tegninger på nett så jeg kan finne ut hvor solenoiden sitter, har lett men ikke funnet den, har blitt fortalt den skal sitte under på venstre side like framfor bakhjulsaksel på kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi hadde en sånn traktor en gang. Mener det var no problem med ut/inn kobling av 4wd,dette fordi ei pære til bremselysene hadde gått..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chevyivar_1

Har sjekka lys/bremselys å de er i orden.

Også sjekket for løse ledninger, men takk for svar:)

Har lett litt til å ikke funnet solenoiden under traktoren som styrer 4 hjulstrekket.

Har nå bestilt verkstedshåndbok på CD, så håper å få sett på dette før doningen skal i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dårlig kontakt i kontakten som gikk inn på solinoiden (firkanta dings sitter festet med en skrue) mener å huske den er omtrent rett under høyrebeinet når en sitter i settet enkel å se under når en vet hva en ser etter, klipte noen biter av en ledningstump for å fore ut slarken i kontakten,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...