Gå til innhold

Brukt traktor til 500k - hva skal jeg kjøpe?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bytte ut en Valtra N101h 07mod. i en ny brukt traktor. Har budsjett på rundt 500.000,- Hva bør jeg kjøpe?

 

Bruker traktoren til alt fra lett skogsdrift med vinsj, tømmerhenger og flishugger til snøryddig på gårdsveiene rundt her (2km vei). Vi bor på toppen av en ås med lang og bratt bakke opp. Valtra'en med tilhenger sliter veldig opp denne bakken. Tror helst det er girkassa som ikke er egnet til formålet. Vil en trinnløs kasse vært bedre i denne bakken? Eller en kasse med flere hurtiggir?

 

Jeg er ikke ute etter den nyeste teknologien, men ønsker heller komfort, driftsikkerhet og solid bygget traktor. 50km/t kan være et pluss, men ikke nødvendig.

 

Sammenlignet med bil så er det en "Toyota Land Cruiser V8" jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du driftsikerhet og kvalitet, og ikke alverdens teknologi, og traktoren skal brukes til skogsdrift er vel svaret enkelt. Du trenger en støre valtra, n 142? Eler kansje en t serie t190? Alt hvor mye kraft du ønsker, jeg er ikke valtra desperat men er vel de som er desidert best med tømmerkran? Samt kvalitet i topp klasse,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er å skaffe seg en større Valtra?? Men jeg er ikke helt fornøyd med kjørekomforten i min på humpete gårdsveier. Kan fjæret framaksel og hytte være tingen? Må kanskje ut å prøvekjøre en N142/N162 Versu en dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du egentlig er fornøyd med traktoren, fornøyd med brukervennligheten osv, Bør du gå å prøve en større valtra med fjøring på hytta og framaksel, kan garantere at dette blir som natt og dag på humpete gårdsvei :-) har nå n 142 direct med fjøring, hadde tidligere en n91 ht uten fjøring i tilleg, så ja forskjellen på fjøring og ikke, på humpete grusveier er som forskjell på himmel og helvete... Viss du derimot ikke er fornøyd med traktoren, bør du teste andre merker :-) Er forøvrig veldig godt fornøyd med n 142 Direct! lykke til! :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...