Gå til innhold

Mindre aggresiv kutting


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en ny TKS K2, hvor det kutta graset faller ned på et transportbånd. Jeg ønsker en litt mindre aggresiv kutting, da det iblant blir for mye gras på båndet. Jeg tenkte jeg kunne fjerne noen kniver eller rivere på trommelen. Jeg er sikkert ikke den eneste som har forsøkt å justere dette, er det noen som har noen erfaringer å dele?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville fjernet noen av knivene da dette kan føre til større slitasje på trommelen. Har ikke TKS, men har brukt den grønne konkurrenten i mange år.. Satte på ekstrakniver for å skåne trommelen.. Så reguler ned farta på bunnbeltet som Bjarne skriver \;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hansor_1
Selv når jeg regulerer den til slik at bunnbeltet bare akkurat går, kommer det innimellom klumper som blir i største laget på båndet, typisk når ballen er kutta så langt inn at den faller mot eller fra trommelen. Har forsøkt å legge ballen med bunnbeltet både mot og med pakkeretningen på ballen, men lite forskjell. En del av knivene på trommelen er uten egg. Fikk med reservesett med kniver, og kan kanskje bytte ut noen av knivene med egg med noen uten - noen som har prøvd det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...