Gå til innhold

Mchale Fusion 2


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaringer med "nye" Mchale Fusion 2? Fungerer pakkeren bedre under blaute forhold på Fusion 2? Er det noe annet som er nytt på denne kombipressa? Takker for svar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Er det noen her som har erfaringer med \&quot\;nye\&quot\; Mchale Fusion 2? Fungerer pakkeren bedre under blaute forhold på Fusion 2? Er det noe annet som er nytt på denne kombipressa? Takker for svar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Jonny_1

jeg har nå kjørt nermere 2 sesonger med denne sorten presse. jeg syns ikke den er til å stole på når det gjelder å presse i vått gress. når våte baller kastes ut av kammeret og ned på pakkeren siger hallve ballen imellom pakkebordet til tider. da tar plasstrullene borti ballen. og da må du sleppe ballen av uten plast.

 

MEN! den er utrolig god \&quot\;i de forholdene som du skal presse i\&quot\;. når det er sol og fint vær er det bare tut å kjør:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Har nylig kjøpt meg McHale Fusion 2 og jeg har sålangt positive erfaringer. Kjøper du eldre en 09 mod av en Fusion 2, skal du passe på at innmaterlager er oppgradert, samme gjelder akkumulatoren bak på pakkebordet (blir bedre og pakke i vått føre og ballen blir på pakkebordet når det er bratt) og et drev på hoveddriften + en rull (har tre tannhjul).

 

Presset vått gras i går og hadde noen problemer, men det gjelder å holde pakkeren gående og planlegge plastbytte.

 

Jeg har tung traktor men den klarer ikke å kjøre i motbakke med ball bak, det har med vektoverføring å gjøre. Den er da dårlig pga singel aksel.

 

Pressen er mye bedre enn fusion 1, enklere overføring av balle, bedre styreboks (utrolig god etter min mening), holder seg renere for gras osv. Er til nå fornøyd og jordpakkingen er dårligere enn boggie, men den er ikke elendig. Man skal uansett holde seg unna våte hull \;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Siger ballen mellom rullene? Har selv kjørt 15 000 baller nå, hvorav 1 balle har seget mellom. Det var under helt ekstreme forhold, (ubeskrivelig mengder regn) og jeg gikk tom for plast og måtte sette på ny, på den tiden rakk ballen å sige ned så den var litt vanskelig å få til å rotere igjen men med litt opp og ned med rullen så ordnet det seg. Har på disse 15 000 ikke hatt en eneste driftsstans. Det er faktisk sant. Sliter litt med pickupen på sen 2. slått og utover høsten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Hadde virkelig trodd at jeg skulle få se en skikkelig video av Fusion 3 med bredplast, men neida! Skuffet. De får det rett og slett ikke til å fungere under alle forhold!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...
Gjest Anonym

Ok... sorry, I don't write Norwegian, but I can read all your discussions on the McHale Fusion 2.

 

I think I live in the god damn rainiest place in all of Norway\; Orsta/Volda and I've owned/used a McHale Fusion 2 for 3 seasons now. Even in the wettest, rainiest, shittiest, god forsaken crap for weather the gods throw at us &quot\;pa sunnmore&quot\;...the Fusion 2 works very well.

 

I've had a few bales that have fallen through the packing table, but it's because I've been lazy and driving in &quot\;auto mode&quot\;. When I drive in &quot\;manual&quot\; mode - allowing the bale to get bigger- the bale does not fall through.

 

My last comment is... invest in a camera! 99% of any problems on the packing table can be avoided if you have a camera facing the table.

 

Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg venter også spent på Mchale med bredplast. Hvor blir den av?

 

Får de det ikke til? Eller er det her snakk om patentbeskyttelse? Har hørt noe om det, men har ikke fått det bekreftet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Mchale har bredplast, både på fusion 2 og 3. Det fungerer slik det skal.

Folien legger seg ca 5 cm over kanten på hver side av ballen.

Tror det kom på 2011/2012 modellen hvis jeg ikke husker heilt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Få lagt ut en video da, slik som Orkel har gjort. Litt gøy å se noen detaljer, og om dette er like pålitelig som Orkel sitt system.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvis du går innpå hjemmesiden til Mchale, så ligger det video av produktene der. Du kan trykke på linken under her og du kommer rett på videoen av fusionpressa med bredplast.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

Jeg skal kjøpe min første presse i år, skal bruke 250-350000kr

Vurderer en 2008 mod orkel1260hit til 340 som har gåt kun 4000 baller.

Den kjøpes rett fra orkel, med gjennomgang av pressa på fabrikken og igang kjøring på åkern.

Alternativet er en mchale fusion2-2011 eller 2012 mod til 320 som har gåt 17000 baller.

Service og sånt på mchale vet jeg lite om enda, men det går mange entrepenører rundt her med mchale så det er nok bra.

Noen som har synspunkter og tipps er jeg taknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...