Gå til innhold

Fjerne plast fra brød


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi brukar ein del brød i fullforet til kua, men innpakkings-plasten som følger med brødet er eit problem på forbrettet. Er det nokon som har erfaring med maskinell fjerning av plast fra brød til foring?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukar ein del brød i fullforet til kua, men innpakkings-plasten som følger med brødet er eit problem på forbrettet. Er det nokon som har erfaring med maskinell fjerning av plast fra brød til foring?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert_1
Jeg har erfaring med manuell fjerning av plast:) Er det mange dyr du blander fôr til eller? Er jo ikke en voldsom jobb å ta plasten av brødet for hånd heller...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 65-70 mjølkekyr, så går det litt til ungdyra. Så går vi med planer om å fore brød til slaktegrisen også. Det blir kanskje 750-800 kilo for dagen. Så det blir ein del plast....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert_1

Da skjønner jeg, blir endel håndtering. Men tror ikke det finnes noe egne maskiner til dette, så man må vel evt mekke noe selv, tenker jeg...

 

Men det er vel ikke plast på alt sammen? Mye papirposer vel, og det blir vel blanda nok til at kyra eter det, vel? Så er vel ikke så lang tid det tar?

Vi bruker ca 10 minutter på å fjerne all plast og papir på 10 fulle søplesekker, og der er det alt mulig, fra kakeformer, til bolleposer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes maskin til dette.Kutter opp brødet, og så er det en vifte som blåser bort papir og plast,og brødet detter rett ned. Sikkert en maskin som også blir brukt i avfallshåndtering....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...