Gå til innhold

JD 6430 med front og bakmontert slåmaskin


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det nokon her inne som har erfaring med JD 6430 eller andre 4 sylindra traktorer og kombinasjon med slåmaskin framme og bak? Tenker at det vil vere mest aktuelt med slepemaskin bak fordi eg rekner med traktoren blir for liten og lett til å løfte alt både framme og bak. Så er igrunnen om det er nokon som har erfaring med om 130 hk er nok får 5-6 meter slåmaskin kombinasjon? Takker for svar:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nokon her inne som har erfaring med JD 6430 eller andre 4 sylindra traktorer og kombinasjon med slåmaskin framme og bak? Tenker at det vil vere mest aktuelt med slepemaskin bak fordi eg rekner med traktoren blir for liten og lett til å løfte alt både framme og bak. Så er igrunnen om det er nokon som har erfaring med om 130 hk er nok får 5-6 meter slåmaskin kombinasjon? Takker for svar:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok bli tungt der det er oppover og mye gras, men det går jo. En 3.punkt slåmaskin veier ikke mer en 8-900 kilo,så det vill ikke være noe problem med det heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Jeg tror ikke det er noe å satse på. Du må nok regne med et effektbehov på minimum 70-80 HK pr. maskin, og da skal det nok ikke mye oppoverbakke til før det stopper opp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok på forholdsvis flat mark, men det er alltids en vurdering på hastigheten du klarer å holde i forhold til antall turer...

Er det bakker der du kjører er det vel like greit å holde vekta på taktoren - altå ikke slep?

 

Kjører selv en 3,10m frontmontert på 6430 og antar at jeg fint hunne hektet på en 3 punkt bak f.eks 2.80 foran og bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn: Fungerer som andre maskiner. Svinger opp mot 90\'\' eller mer legger litt på seg og til slutt må man vende. Ellers syns jeg oversikten med frontmontert gjør det lettere å kjøre presist i svinger. Yterskåren - tja... usikker på hva du lurer på, men det er bare å kjøre - alt graset legger seg mellom hjula og ikke noe blir kjørt ned av traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...