Guest Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Er det nokon her inne som har erfaring med JD 6430 eller andre 4 sylindra traktorer og kombinasjon med slåmaskin framme og bak? Tenker at det vil vere mest aktuelt med slepemaskin bak fordi eg rekner med traktoren blir for liten og lett til å løfte alt både framme og bak. Så er igrunnen om det er nokon som har erfaring med om 130 hk er nok får 5-6 meter slåmaskin kombinasjon? Takker for svar:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EÅ_1 Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Er det nokon her inne som har erfaring med JD 6430 eller andre 4 sylindra traktorer og kombinasjon med slåmaskin framme og bak? Tenker at det vil vere mest aktuelt med slepemaskin bak fordi eg rekner med traktoren blir for liten og lett til å løfte alt både framme og bak. Så er igrunnen om det er nokon som har erfaring med om 130 hk er nok får 5-6 meter slåmaskin kombinasjon? Takker for svar:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Kan nok bli tungt der det er oppover og mye gras, men det går jo. En 3.punkt slåmaskin veier ikke mer en 8-900 kilo,så det vill ikke være noe problem med det heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tracker_1 Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Jeg tror ikke det er noe å satse på. Du må nok regne med et effektbehov på minimum 70-80 HK pr. maskin, og da skal det nok ikke mye oppoverbakke til før det stopper opp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KR_1 Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Det går nok på forholdsvis flat mark, men det er alltids en vurdering på hastigheten du klarer å holde i forhold til antall turer... Er det bakker der du kjører er det vel like greit å holde vekta på taktoren - altå ikke slep? Kjører selv en 3,10m frontmontert på 6430 og antar at jeg fint hunne hektet på en 3 punkt bak f.eks 2.80 foran og bak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fulyboy_1 Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 KR: kjører du kun med frontmaskin?? hvordan funker det?? svinger, yterskåren?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 19, 2008 Share Posted September 19, 2008 veit om ein her på vestlande som har 3m front slåmaskin og bio presse rett bak og der går bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KR_1 Posted September 23, 2008 Share Posted September 23, 2008 Bjørn: Fungerer som andre maskiner. Svinger opp mot 90\'\' eller mer legger litt på seg og til slutt må man vende. Ellers syns jeg oversikten med frontmontert gjør det lettere å kjøre presist i svinger. Yterskåren - tja... usikker på hva du lurer på, men det er bare å kjøre - alt graset legger seg mellom hjula og ikke noe blir kjørt ned av traktoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.