Gå til innhold

Leietresking


Gjest

Anbefalte innlegg

Har leid tresking i snart 5 år nå og har ikke betalt ei krone over 110,- per mål.Han som tresker til meg bruker en MF 2085 14 fot.Jeg holder til i trøndelag med meget fin kornjord.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard_1
leietreskingsmarkede i trøndelag e vældi præssa... ligg på rundt 110-120.. sjelden over 120. alt for lavt etter min mening, å i forhold te resten av lande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hvor i trøndelag det.Her der jeg bor er det mangel på folk som tar på seg leietresking,de som har tresker har nokk med det areale de selv eier eller leier.Skulle jeg ha tatt på meg leietresking så skulle jeg klart å skaffe meg opptil 2000 mål bare på noen dager her ja.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Det høres jo litt merkelig ut at hvis det er få som tar på seg tresking, og de har mer enn nok å gjøre - så er prisene lave? Det skulle jo vært motsatt, i alle fall etter elementær markedsøkonomi...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor stort marked er da.Jeg hadde leietresking for noen år tilbake og det skal jeg aldri ha mere,kjøpte meg ei fin brukt treske får noen år siden og den fungerer utmerket.Nå tresker jeg når JEG vil.Ulempen med leietresking er at du får aldri treska når du selv vil og til rett tid.Å treske korn til 20% vanninnhold og levere direkte er uaktuelt.Problemet til leietreskern er at han har som regel 400-500 mål korn selv som han skal terske og så skal han til 4-5 andre gårdsbruk,og da vil han som regel treske sitt eget korn først får å få best mulig ut av sitt eget korn,og det er forstålig.Men å gå å vente på leietreskern når været er fin og kornet er overmodent har jeg slutta med.Man skal jo ha igjen litt for det kornet vi levere å.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Farmer_1

Unskyld at jeg benytter tråden her

Men jeg har en del korn som jeg ikke har fått tresket.

Tenkte derfor å benytte min gammle olsefars Herkules selvinder

Er det noen her på forumet som har erfaring med å selge kornband svart?

jeg ser betydelige inntektsmuligheter her uten å måtte fortelle det til noen

faktisk i størellesesorden 100 000 +

 

noen andre som har kommet unna med dette eller`?

Takknemmelig for svar. men vær diskre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...