Gå til innhold

Finsk skurtresker


Gjest

Anbefalte innlegg

Har slutta med dyr og dermed økt kornarealet til 250 da. Mener derfor å kjøpe en tresker til ca 50 000 til å begynne med. Sikkert for lite areal å kjøpe tresker på, men det er liten tilgang på leietreskere i området. Så det er muligheter til å treske 60-80 mål borte. En tidligere EIK-mekaniker rådet meg til å starte med en finsk maskin av type MF 20 eller Sampo 680. Det var visstnok enkle men gode maskiner. Han rådet meg til ikke å kjøpe den mindre MF 16 el. Sampo 580. Noen som er enige? Eller ikke?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har slutta med dyr og dermed økt kornarealet til 250 da. Mener derfor å kjøpe en tresker til ca 50 000 til å begynne med. Sikkert for lite areal å kjøpe tresker på, men det er liten tilgang på leietreskere i området. Så det er muligheter til å treske 60-80 mål borte. En tidligere EIK-mekaniker rådet meg til å starte med en finsk maskin av type MF 20 eller Sampo 680. Det var visstnok enkle men gode maskiner. Han rådet meg til ikke å kjøpe den mindre MF 16 el. Sampo 580. Noen som er enige? Eller ikke?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Er ikke så stor forskjel på de de, har det samme treskeverket.Kjøp en med hydrostatisk fremdrift, kan være en del tull med de med variator om akslingen fra motoren ikke er heilt i balanse. Ellers er det gode treskere til små forhold.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ja en slik i bra stand er en grei maskin alternativ må bli gammel claas droningborg 3000-4000 eller new holland 1520-1530 den siste er nok den som er mest solid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...