Gå til innhold

New Holland TS135A


ÅT_1

Anbefalte innlegg

Gjest Svein_1

Stemmer det, holder til i Øvre Vang og Løten området!

 

Dessvere har jeg ikke fått tid til å bli ferdig med den dessvere, men skal ferdigstille den så snart jeg får tid til å sette meg ned og gjør den ferdig!

 

Glemt og skrive det på forrige innlegg, jeg kjæm fra gård på 1200 mål og griseproduskjon på 125 årspurker og noen få kjøttfe som går og beiter i Allmeninga!

Er min far som driver gården nå, men går nok noen år før jeg tar over produsjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Jeg solgte meg ut og slo meg sammen med to andre karer og startet firma, de hadde slåmaskin, presse og møkkutstyr fra før som jeg har kjøpt meg inn i nå, vi har handlet mye pågrunn av mange store kontrakter på grasshøstning og møkkjøring. Vi satser hardt og har mye utstyr å betale på og summen er nok xxx milloner ja!

 

Ja, vi driver med anleggskjøring og har godt betalt for det, jeg kan nok til tider overdrive litt med noen tall og sånt, men jeg er ingen verdensmester og en som rakke ned på alt andre sier!

 

Men som sagt tidligere, 6830 har gått feilfritt til nå og det håper jeg varer. For jeg orker faen meg ikke FK lenger, idioter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tf har problemer med ak og Fk, og svein synes fk er noen idioter. Tg har problemer med fk, og synes ak er goe greier (gjerne fordi han har jobbet der). Andre er har dårlig erfaring med eik og synes fk fungerer bra. Kansje dere kunne utdype problemene litt meir, og gjerne legge til hvilken avdeling som er problemet? Trur du finne bra og mindre bra avdelinger av alle forhandlerane rundt om i landet..... å si at fk er noen idioter forteller egenlig mest om han som sier det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Nå ska det sies at mine problemer ligger noen år tilbake i tid, og at Ak avdelingen min er den samme som TG sin, så enten har han sluppet unna mandags maskiner, eller så har nok bedra seg litt. Har ikke problem med FK på den samme måten, men synes d er mye for sløve på oppfølging og deleleveranser, oppfølgingen gjelder selgere, og imek avdelinga,har ikke noe vondt å si om verkstedet. Men har tapt mye penger på AK, for når jeg har hatt klatt med traktor/utstyr i over ett år uten at problema blir ordna opp i, så handler jeg nytt, og det sier seg selv at du taper penger på å bytte ut 1 til 2 års gammelt utstyr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Æg kan ikkje sei mæg heilt enige i kritikken av AK avdeling på Jæren. Æg kjøre blått å JF utstyr.

 

Dele-forsyningen er det gode rutiner på, møje dele på lager.

Når det gjelder verksted/selgere så har me ett gott forhold, vis det er ting me ikkje er fornøgd med, tas det opp å ting blir gjort.

 

Kjempe gode folk dei har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

Må bare si at A-K har en del underforhandlere rundt om landet, begge de to som var omtalt i BG tidligere i år var underforhandlere for A-K. Må ta med at jeg sikter til Truck og maskin i Mosjøen, som kun yter service til aluminiumsverket som har een god del trucker derfra med serviceavtale. slik jeg har oppfattet det bruker mange i dette omerådet A-K avdelinger andre steder i landet.

 

Når det gjelder hydraulikkproblemene dere nevner kan det ha mange årsaker. spesielt TM har lidd under førernes uvitenhet om bruk av tipputtak. når tipputaket på en traktor med over 100l/min brukes på f.eks. pakkeren på ei kombipresse som krever 20-30l/min MÅ oljestrømmen strøypes ned på tippsentralen, i tillegg MÅ man ha grov returslange, samt fri retur, og ikke gjennom sentralen!!! mange gjør stikk motsatt, og olja blir F**N så varm, noe som tærer skikkelig på bremser, gummipakninger og ikke minst servopumpa som er ei tannhjulspumpe som tåler svært lite missbruk, som igjen står for trykksmøringa i girkassa.

 

På TSA/MXU har det i tillegg vært problem el.tipp-uttaka, som ikke alltid er helt i vater, og som slett ikke \&quot\;gratis\&quot\; å få reparert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Må si at her var ingen fornøyd med alle. Tror det har mer med folka bak disken en forhandleren. Kan ikke få fullrost Fk på Toten.Eik derimot er et \&quot\;tegneserie\&quot\; sted.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det var tiligere i debatten snakk om diesel forbruk på NH T7500 serie. Har målt T7530 på snøbrøyting i oslo, det er snakk om brøyting av store plasser med 2,40 cm skjær med klappvinger på 90 cm . Det er en del transport i mellom. Har etter flere målinger fått et gjenomsnitt på ca 9 liter i timen. Har ingen erfaringer på andre merker men syntes dette var overraskende lavt.

Noen som har gjort lignende målinger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

For å ramse litt opp det med forhandlere her i midt distrikt, Nordmøre og Romsdal. EIK gikk konkurs i molde og det var bare surnadal igjen. Jeg mener det blir for langt til verksted fra der jeg bor. Men de holder på å bygger seg opp igjen her nede. Ser utrolig bra ut. De har kvalitets produkter så vudere å prøve å handle der. FK her greit, men blir bare mer og mer skuffende. Det er så mange supperkokere der, for å få frem noe skal det igjenom han, for å nå han andre. Alt blir rart. Er fornøyd mer Servicebilene på verkstedet. Er 3 unge karer som kjører og de tar telefonen og stiller opp i motsettning til verksmesteren. A-K har kjørt seg grundig i grøfta. Først så mistet de en god verksmester. Så blir det en stor underslag sak. Der en på delelageret og en selger må gå. Så de har slitt i det siste. Håper de klarer å få orden på det.

 

hh: Det var imponerende lavt! Min 6920s bruker 13-14 liter i timen ved rundballepressing (540E og orkel 1260 agronic) Har ikke målt 6630. Jeg får vel min snart, bruker 6630 demo nå og det er bare 40 km/h. Men skal måle min 6630 med 50 km/h når den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

hei,,min,tsa 135,gått 7200 timer kunn bytta kløtser kraftutak,,,,,,,ellers grei,,fjøringa kunne vert bedre foraksel,,hytte det er jo helt tragisk,,,ellers bra stor varm hytte,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...