Gå til innhold

New Holland TS135A


ÅT_1

Anbefalte innlegg

Vurderer å skifte ut traktor nummer 2 og har sett litt på en 2007mod TS135A, men har blitt litt skepytisk, har prata med 4 stk som har problem med styringa, og som AK ikke greier å få orden på, er det bare ett lokalt problem, eller er det kjent andre steder og? Har også hørt om en del andre hydraulikkproblem, noen som har erfaringe med sånt? Bør jeg holde meg borte fra disse traktorene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Alle de 4 jeg har snakket md har fjørende framaksel, to har laster på og 2 har ikke, så jeg vet ikke jeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Ikke kjøp Tsa, du risikerer mye penger på en så dårlig traktor, supersteer er et problem, men selve traktoren er en klump av problemer. Var fast sjåfør på en Tsa 135 og det første året vi hadde den så fikk vi bremsehavari på 1600 timer og girkasse havari på 2500 timer, hørte akkurat girkassa hadde gått igjen på da 4900 timer. Dette var nok en mandagstraktor, men min menig er at de første Tsa`ene som ble produsert var de beste, de nyere har det vært mer problemer med på. De har også en 110 som har gått 6100 timer og den er har det kun vært noen små problemer med.

 

Men min anbefaling, kjøp noe annet enn detta TSA drittet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Min mxu 135 04mod har vært veldig bra traktor.2300timer har den gått.Chippet den og da ble det 175hester.Traktoren gjør 52km/t.Kjøp rødt fremfor blått.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Er godt fornøyd med min TS135a, men savner jo litt Multicontroller, men så er jo om hvilke merke man har et forholdt til...

 

TG: hørt noe om erfaring av de slepeskjærsnedfellerne som kjører på Jæren?

 

Ha en fortsatt go dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Svar til TG.

 

Æg vet om en TSA uten supersteer som og er tung i styret når oljå blir veldigt varme.

Er dette ett Norsk problem??

Æg he høyrt rykte om dette i 1 år nå, og det virker som ikkje AK ikkje vet kæ dei ska gjera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det er tull at det bare gjelder supersteer, kjenner personlig 3 som har dette problemet med fjørende framaksel, to 2005mod og en 2007 mod, kjenner og en som har bremseproblem som ikke er førerens feil, da frambremsene bremser lenge før bakbremsene, fellesnevneren er at Ak ikke får dette i orden, og det gjør meg litt skeptisk. Men vet om flere som ikke har hatt disse problemene og, men d fleste har hatt en del småtull med smålekkasjer som har blitt utretta som du må kunne forvente av en seriøs forhandler, husk, det er forskjell på en traktor som går 150t i året og en som går 1500t timer i året.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CNH traktorer å tung styring er et kapitel for seg sjøl!Er helt utrolig at man i 2008 må bruke rå makt når man skal styre en traktor når den nestn står stille ved lavt turtall.Med laster montert er de ikke styrbar.Prøv å styr til fullt utsalg med en ny CNH traktor når du står stille på fastunderlag m/laster montert...Man legger 1mill på bordet for en ny 200hk traktor,så har\&quot\;n f.. meg ikke årntlig \&quot\;servo\&quot\;en gang.Helt utrolig.Fikk plager med høyre skulder etter mange år med NH.Hejlper ikke med super hytte så lenge det betjeningsorgane man bruker mest(ratte) er håpløst tung betjent.Bra traktorer ellers,men håpløs styring.Der har de alt å lære av Deere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

TG: Ja, jeg tenker på de som Sigve selger. Er mest intersert i om de drar opp noe stein som ikke er noe heldig for snitteren og nedfellingsresultat som generelt.

 

Er litt rart dette med problemer på SuperSteer. Burde kanskje sjekke litt med danske forhandlere om deres erfaringer, da danskene \&quot\;elsker\&quot\; denne forakslingen.

Kan godt anbefale å ta kontakt Lyngfeldt.dk som er har veldig imøtekommende og hjelpsomme folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

TG:

 

Det jeg mente var at jeg har vært medeier i et firmaet, har solgt meg ut og startet mitt eget nå. og når vi hadde 3 Tsa`er og Fendt jeg var sjåfør på 135`en når vi drev på og hadde mye dårlig erfaringer med den, men det skal ikke stå i veien for dine meninger altså.

Beklager at du måtte tvile på det,

 

Men jeg synes at der rart at det alltid en diskusjon rundt TSA, det må vel være noe med det kanskje?

 

Jeg har hatt dårlige erfaringer med disse traktorene, men det skal ikke stå i veien for andre sine gode erfaringer med TSA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Æg høyrde snakk om at det kan vera hydralikkoljå, som blir brukt som kan vera årsaken te problemene med styringen på TSA.

Oljå er ikkje god nok, oljå forandrer egenskaper når oljå blir varme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har også hørt at det kan skyldes olja, men når det er AK som har hatt service og det er brukt Ambra olje som er New Holland Olje så er det jo noe som skurrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til svein

 

Har du fått NH T7550 som du bestilte her for en tid tilbake, spent på høre hvordan du liker den. Jeg har nå kjørt et snaut år uten noen som helst av problemer. Syntes det er helt håpløst at NH snakker om å ta denne ut av produksjon da denne overgår alt av hva NH greier å produsere selv. Både når det gjelder kvalitet og funksjonalitet.

 

Kjørte tidligere NH TM med super steer med brøyte skjær i front hydraulikk. Denne var ikke tung på styringen og det var en utolig god løsning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

HH:

 

Fikk T7550 i slutten av April, er kjempe fornøyd utenom noen innkjøringsproblemer i våronna, men ellers har den gått feilfritt på 650 timer!

Er ingen stor fan av NH fra tidligere mye pågrunn av mine dårlige erfaringer med TSA og TM, men ble mektig imponert over T7500 serien og synes at det er synd at skal tas ut av produskjon, T7550 slår ut Fendt tvert

 

T7550 brukes nå på 9m slåmaskin og krokløfthenger på 25t og det går som det suser i bakkene, en kjempe traktor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Har du klart å kjøre på 650 timer siden slutten av april Svein??? Det er jo ikke snakk om mer enn ca. 60 dager - så den traktoren må vel ha mer enn en sjåfør i så fall....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Vel jeg skal slutte og skryte, traktoren hadde gått 320 timer før vi fikk den, så den har gått litt i overkant av 300 timer i denne sesongen. Og til Vegard, vi er 3 som kjører den så den går hele forbanna tiden og det skal gå!

 

Den bruker nok noe mer på transport enn Fendt`en, men på jordet er den noget likt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
AK forhandleren er noen av de mest usympatiske jeg har vært bortig, har vært kunde der i mange år men var innom en avdeling i mjøsområdet etter nyttår og bestemte meg, ikke mer. manglende kunskap og kundebehandling jeg ble møtt med er nøkkelordet. ble ny cormick på meg nå, kjøpte den på lena maskin, solid selskap med fagfolk. vurderer traktor nr 2 nå blir nok en mcorrmick cx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
TG, er vel du som har skrytt mest her.... CNH 135 røde og blå er vel en av de traktorene som har hatt mest problemer av nyere traktorer som er solgt. Hører ikke det samme om de 4 sylindrede, de går vel på lettere kjøring, så kansje det er grunnen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Skryting er vel et fenomen som har oppstått i landbruket og blant entrepenører. Er ikke til å komme unda og selvfølgelig vil det dukke opp det her å. Skal jo være lov å skryte litt at man har kjøpt ny traktor, fordi man gjør jo ikke det vær dag : ) Men entrepenører er jo verst, kjøper gjerne litt større en man trenger bare for å skryte litt på bygda.. Men la oss holde oss til det saklige.

 

Men hadde jo en nabo her, vet ikke om jeg skal kalle det en konkurent eller kollega. Han stilte opp i avisa, fikk fremside osv. PR kåt og klart det er god reklame. Der også var det viktig å få med at \&quot\;traktorene er svindyre\&quot\;. Han kjører selvfølgelig 3 fendter, bare 2 som går så og si hele tiden. Men måtte ha en til, fordi det ble for mye slit å ha av pressa og ha på igjen slåmaskina (kjører med 2 presser da).

 

Ikke vet jeg hva som gjør at vi handler mer enn før og skryter gjerne litt mer, men jeg tror grunnen er leasing. Datt lit utenfor debatten her nå.. Beklager.

 

En annen kollega eller konkurent kjører bare CHN og han har en MXU 135 med alt av tenkelig utstyr, uten MC. Men han har ikke slitt noe med dem. Jeg er ikke akkurat ofte på A-K så vet ikke om det er noen som sliter her, men har ikke hørt noe i alle fall : ) Så all hyllest til CHN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig me dei valtra, TG er vel ganske ofte den som er \&quot\;verdensmester\&quot\; i de fleste debatter her.Så tror ikke du(TG)skal være for dømmende mot feks Svein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NOR_1
Ikke for å prøve å være spydig på noe som helst måte, men denne er både til Svein og TG. Hva slags maskinpark sitter dere på? Traktor og utstyr, eventuelt gård ol.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Per Magne:

 

Her er maskinparken våres:

 

08 Nh T7550 - 1/3

07 Fendt 818 Vario Tms - 1/2

02 Jd 7810 - Brøyteplate

96 Jd 7700 - Brøyteplate og fronthydralik - 1/2

08 Jd 6830 Ap - Quicke Q65

06 Jd 6820 Ap - Fronthydralik

 

01 Kvernland Es 95

00 Vaderstad Rapid 600A

08 Vaderstad Carrier 625 - 1/3

04 Vaderstad Rexius 650 - 1/2

99 Vaderstad Rollex 1280 - 1/3

 

07 Samson PGX 18 Vackumvogn med 20m stripespreder

96 Star 16m3 Vackumvogn med 4,5m harvnedfeller

06 Samson Sp 15 15m3 tørrgjødselspreder 2stk

99 Hill Hs 8000 - 2 8m3 tørrgjødselspreder

05 Samson Rv 150 7m propellomrører

07 Hill Propell 9m

 

98 Claas Disco 8550 - 1/3

02 Kvernland Taarup 4028

05 Orkel Agronic 1260 - 1/3

08 Claas Liner 2900P

06 JD 578 Maxicut

07 Elho Pølsepakker

08 EBKO Pølsepakker Firkantbunter - 1/3

08 Underhaug UM 7810 Trippeløfter 2stk

08 JF FCT 1350 Snitter

 

04 Bigab 20-24 krokløfthenger

05 Sele Sveis 15t steindumperhenger - 2stk

99 Foss Eik 12t dumperhenger

03 Baastrup 12t dumperhenger

01 Orkel T150 15t Kornhenger

08 Orkel TT130 13t Kornhenger

 

og en hau med snøutstyr og annet!

 

Mvh: S.A.S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1
Svein det er en flott maskinpark dere har! Etter hva jeg har skjønt tidligere så holder dere til i Hedemark? Du skreiv i vår at ei internettside skulle være ferdig i Mai er den det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...