Gå til innhold

Hydraulikkproblem Komelco


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en 1986 model Kobelco K 907D beltegraver. Maskina har i utgangspunktet rask og grei hydraulikk, men nå har det oppstått en feil. Svingen, stikkefunksjonen og det ene beltet ble plutselig veldig tregt. Maskinen har såvidt jeg kan skjønne to variable punper, og (hydrauliske/lavtrykks) servoskpaker. Jeg antar at i og med at det er tre av seks funksjoner som blir påvirket, så har dette med den ene pumpa og ikke sentralen å gjøre, men er ikke sikker. Noen som har tips til hva årsaken/problemet/løsningen kan være, eller kjenner en heksedoktor som kan komme med gode råd? Har skrudd litt på forskjellige ting, er det kurant å evt. plukke frahverandre pumpa selv?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har en 1986 model Kobelco K 907D beltegraver. Maskina har i utgangspunktet rask og grei hydraulikk, men nå har det oppstått en feil. Svingen, stikkefunksjonen og det ene beltet ble plutselig veldig tregt. Maskinen har såvidt jeg kan skjønne to variable punper, og (hydrauliske/lavtrykks) servoskpaker. Jeg antar at i og med at det er tre av seks funksjoner som blir påvirket, så har dette med den ene pumpa og ikke sentralen å gjøre, men er ikke sikker. Noen som har tips til hva årsaken/problemet/løsningen kan være, eller kjenner en heksedoktor som kan komme med gode råd? Har skrudd litt på forskjellige ting, er det kurant å evt. plukke frahverandre pumpa selv?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest OAA_1

Har ein 907 88 mod. Har same problem, og forstår det slik at det er pumpa som begynner å bli dårleg. Maskinen sovner litt når den vert skikkelig varm.

Det er langt i frå anbefalt å skru opp slike pumper utan at ein har rikelig med peiling. Har forstått det slik at det ikkje er mangen år sidan ein måtte til utlandet for å få overhalt slike pumper, men den vert gjort i Noreg nå. Ei slik byttepumpe koster vel ein 30-40 tusen?? Pluss at det ikkje er noko amatørjobb å skifte.

For min del vert nok maskinen spiker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Eg har ein kobelco 912 med dei samme symtoma og det er ei hyd-pumpe som har blitt dårlig. Det er muligt å få deler på opphogging,Entrax hogger maskiner og der er det kanskje muligt å få pume som er ok.Men du må måla pumpene (trykket) for å finna ut kva pumpe som er dårlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...