Gå til innhold

Påle nedsetter for graver


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Jeg har ikke det, men siden du ikke har fått svar tillater jeg meg å fortelle om min metode. Har satt ned noen hundre påler der jeg trykker dem rett ned med graveskuffa. Kona holder stolpen og sikter den ene veien, jeg sitter i maskina og sikter den andre veien :).

Det har fungert forbausende bra både i steinrik sandjord og i hardt leir, men bør utføres fra våren av når det er bra med fukt i jorda (tror jeg).

P.s. Har 9tonns maskin og bruker de tykke pålene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hehe! Forsåvidt enkel og fin metode det ja! Desverre så er kona mi dårlig på øyemål....

Kan jo være verdt å prøve med maskina mi, men trur den kan komme til kort. Forøvrig er vel ikke konstruksjonen på utstyret fra Wee superavansert, så det er vel helt overkommelig å kladde i hop selv om en kjøper et sveisefeste til maskina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjellp_1

Såg tungvindt ut med at du må ta av tuppen når du skal setje ned pålen. Såg ein i bg(?)-reportasje eingong med ei samdrift/beitelag eit betre system. Du tek 1 stk hurtigkobling so passar på maskina, sveisar på ei 30*30 cm stålplate. Deretter ein 40 cm \&quot\;pigg\&quot\; midt på, med litt støttejern. Lagar hol med piggen, og trykker pålen nedi med plata(attmed piggen, støttejerna sørger for at plata ikkje sklir av pålen.)

 

Litt dårleg forklart kanskje, men har veldig trua på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Kjellp\; trur jeg skjønte den! Om ikke anna så ga det meg gode ideer!

Helt enig at det kan være tungvint med to operasjoner, så et redskap som kan både lage hull og presse ned virker smart. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Hei, har en maskin som stopper når den blir varm, er kjent med at luft er diesel motors største fiende men det skjer vel vanlighvis ved oppstart av kald motor,at luft kommer inn i drivlinja, Starter opp,går  normalt så etter et stund (20-40 min) begynner den å gå ureint stopper så opp. Det kommer ikke diesel når jeg åpner lufte skrue på filter og kynner på startern. Har bytta alt av slanger men feilen er der fortsatt. Når den har stått noen timer/neste dag starter den som normalt men samme problem oppstår etter en stund. Har løsna en dyse av gangen,så  lufte skruve ved filter,kommer da klar strøm med diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...