Jump to content

felleskjøpet


Guest

Recommended Posts

Guest Vegard_1
Jeg forstår spørsmålet, sjøl om det var litt dustete framlagt. Svaret tror jeg uansett er forskjellig etter hvor i landet du er - akkurat som det gjelder med de andre store maskinkjedene :)
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
FKRA har iallefall veeeeldig god tid!!! De ringer og gir beskjed at nå kan du komme med traktoren/redskapet for nå kan de ta det. Men gang på gang så skjer det samme, traktoren/redskapet blir stående 1 uke før de begynner på reperasjonen! Det virker som om det gjelder å ha mest mulig maskiner stående på lur utforbi verkstedporten. Når det gjelder deler så er det feilbestillinger og lang leveringstid som går igjen. Er det flere som har opplevd det samme som meg?
Link to comment
Share on other sites

Guest Svein_1
Selv om jeg lager mye kritikk om ak og andre forhandlere, så skal jeg si det om Fk, igår røkk jeg oljepumpa på 6520`en min og fikk den inn på Fk her. Da fikk jeg beskjed om at traktoren ikke ble ferdig før våronna og da ble jeg skuffet. Denne jobben tar litt tid, men ikke flere uker da og det kaller jeg ikke Fk service og har aldri fått noe service hos Fk heller. Men spørs jo veldig til hvem avdelling du kommer tell. Men min avd på hamar er ikke bra mener jeg på service. Men er på hvilke kunder du er hos de. Har du flere jd`er og mye vaderstad redskaper så får du service på minuttet. Men jeg som en liten kunde hos de så blir jeg satt på ventelisten og det skuffer meg veldig, spesielt nå under sopings tia.
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
Her hjelper det ikke samme hvor mange jd`er eller redskaper som er kjøpt på FK. Det er og blir tregt!!!Veldig irriterende! Men den lokale salgskonsulenten skal ha mye ros, han ordner opp og slår igjennom dersom det blir problemer.
Link to comment
Share on other sites

Trur det er ein del problemer med å få gode fagfolk i maskinbransjen som i alle andre bransjar.På eik og ak her i distriktet er det ein vanvittig gjennomtrekk. Ikkje fullt så gale på FK. Er klart at dette er uheldig da ein mekanikar somendelig er begynt å \&quot\;komme inni det\&quot\;, slutter uka etter. Bedre betalt i feks nordsjøen. Er eksempel på traktorar fra eik som har gått 300 timat over service intervall, sjøl om kunden har ESG avtale. Er jo nesten et oljeskift over...ikke bra. Er stort sett fornøyd med Fk her.TG: blir dyrt viss det skal ha alt på lager på alle avdelinger.Får også ein del fra klepp, men hovudlageret til fk er på kløfta,og det er det vel for AK og EIK også. Går forsåvidt raskt å få deler derifrå, men det er ein del deler som burde vært på lager lokalt. Typiske ting som ryker ofte i sesongen. Her er det rom for forbedring. Også det med leigetraktor. Men skjelden det står noe inne. Det meste står vel på klepp.... Det blir fort at bransjen prioritere store kundar i travle periodar. Problemet er vel at det er i sesongen utstyret blir mest brukt,og det er da ting ryker.Kjenne fleire folk i bransjen,og har veldig forståelse for at det kan vera stressande til tider feks i slåtten.FK har også ein vakttelefon på kveldstid og i helger i sesongen.Men det skal vera akutt for at han rykke ut. Har stort sett nok med biopressene i slåtten....
Link to comment
Share on other sites

Guest Bache_G_1
FK bryr seg nok mest om dem som har JD ja. men jeg vil påstå at der er et sant mareritt for oss andre å få tak deler på FK. de tar jo betaling for å finne delen i delekatologen, hvem andre gjør det? nå er det forresten mye sirup i Eik-systemet også. skulle bytte den velkjente fjæra i en 382 ifjor. fjæra lå på lager, men pakningene mot gearkasse bakaksel tok det 3uker før de hadde.synes det er mye enklere å bestille deler hos a-k, de har det jo dagen etter uansett(nesten)
Link to comment
Share on other sites

Guest Bache_G_1
når det gjelder det der med gjennomtrekk, så er det nok mest stabilt hos FK, de har vel høyst timelønn for mekanikerne
Link to comment
Share on other sites

TG: Du skriver at du er fonøyd med delelageret på klepp, men lure på koffer du må få fra klepp når du bor 0,5 kilometer fra fk varhaug. Meiner at ein del deler blir dyrt å ha liggande på kver avdeling, og det går relativt kjapt å få det fra klepp eller kløfta også. Men då bør fk bli bedre til å ha ting som dei vett går ein del av på lager også.....
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
Heilt rett at AK skal ha honnør for å skaffe deler kjapt, og stort sett har god service, men det syner igjen på deleprisane og.. Spesielt JF, fortsett ak kursen dei har nå deleprisane så vert JF statussymbol:)
Link to comment
Share on other sites

Guest kvegard

Jeg vil si noe i denne debatten nå. Kanskje litt sent men.

 

Fk har stilt opp mye for meg. Da mener jeg mye. De eneste som slår FK her er Orkel. AK og Eik er ikke i nerheten. Her har vi en strålende verksmester. Jeg synes det er rett at entrepenører skal komme først i rekken, ikke for at jeg er det selv, men får de en drifsstans så koster det dyrt om de blir stående og vente. Jeg sier ikke at bøndene skal vente, men de tåler og stå en dag mer enn en entrepenør. Men her har de ganske mange flinke service menn som stiller opp om du er entrepenør eller bonde.

 

Delelageret til FK er noe treig noen ganger, når varer skal komme fra Danmark osv, så tar det 1 dag ++ og få delene. Det er litt dumt. Når jeg kjørte en slåmaskin bjelke til helvette. Så klarte AK og skaffe den raskere fordi de hadde den på lager i Norge, mens FK måtte hente den fra Danmark. Da var pris ikke noe tema, men tror Ak var billigere og. Forsikringen tok seg av regningen:p

 

Ak har slitt med at de har mistet gode mekanikere og medarbeidere og EIK har godt konkurs. Dumt for de. En av grunnene til at jeg kjører JD. Fk er stabile, de mistet selv 3 stk i fordel nordsjøen nå nylig, men de stiller opp når de er hjemme og det er travelt. Det er service det. Klart de har rekrutert nye også.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...