Gå til innhold

Leiekjøring


Idefox_1

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anonym

Til Birger.. Er du gift, har du barn, eller er du 17 år? Regner med at du har regnskapsfører og da anbefaler jeg deg til å ta en time hos han! At man kanskje har noe dårlig netto i oppbyggingsfasen er en ting men mener du at 10.000 er bra? Er dette lønna di, altså overskudd.. Rundt regnet kostet n sensor 140.000( har steget noe nå men..) det gir med rask hoderegning en årlig utgift på 14.000 i ren nedbetaling og ca. 6000 i rente årlig. Altså total kost på ca. 20.000,-. Da har du kun n sensor og har ikke kjørt en meter. Du sier at du har fakturert for 25.000. Altså har du kun 5000,- som skal dekke kjøring i form av arbeidstimer og traktor. Din n sensor er tapsprosjekt! Nedbetalingstid er 10 år da den da ikke har verdi ref Yara, ved Anders. Kjenner godt til dette og inntekten din på 10.000 er bare tull.

Til Lars.. Helt riktig. Får du ikke den betalingen du mener at du må ha så tar du ikke jobben! Hva er vitsen men treskepris på 100 daa. Dere tjener ikke penger da! Ikke innbill dere annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Velger også å tro at dette ikke er annet enn utspill ifra en som ikke har helt peiling på &quot\;røde&quot\; tall!! For dette har med blodrøde tall å gjøre.

 

Ingen seriøse folk legger ut slike tall og tror at dette er ok. Dette er for dumt til å tro at det har rot i virkeligheten!

 

Støtter forslaget med å sende deg til en regnskapsfører, og kanskje prøv skolebenken igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Dere må ikke glemme at jeg også bruker N sensoren til eget bruk. I og med at jeg har fått endel tilskudd fra innovasjon norge så har heller ikke investeringene kostet meg flesk. Dermed blir det 25.000 minus 15.000. Altså 10.000 totalt. Service, reperasjoner og lignende gjør jeg selv. :)

 

Så hvis det er mer dere lurer på så er det bare til å komme med det. Kan dere heller ikke svare meg på det jeg lurte på i stedet for å kverrulere med driften min. Jeg har regnskapsfører og han har ikke reagert. Jeg har ikke familie, og min lønn er nok til å leve samt ta en ferie på vinteren. Så som sagt så BARE si ifra om det er mer som er uavklart for dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Slutt å svar denne BirgerØstfold, han forstår rett og slett ingen ting!!

 

Han forstår ikke at bare verdigtapet på utstyret er større enn hva han kjører inn!! Det kalles røde tall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg tror at regnskapsføreren min forstår mer om røde tall enn oss to til sammen. Og, nei... Jeg har ingen røde tall som du kaller det. Lånene blir nedbetalt og det lille jeg har leaset er nedbetalt eller nesten nedbetalt alt. Økonomien min blomstrer sånn sett, og til neste år så har jeg planer om nye investeringer i form av å fornye byggene på gården litt, samt en ny korntørke. Så dermed har jeg meget grønne tall til tross for det du mener.

 

Du har tross alt ikke sett regnskapet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

BirgerØstfold, har du tidligere skrevet på dette forumet under navnet Lamonex?

Hvordan gjødselspreder har du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hei.. Eg har kje peiling på kornproduksjon, men er det noen som lever av kun kornproduksjon då??? Går det an å få ei grei nok lønn av for eksempel 1000da korn?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Skjønner du virkelig ikke at folk prøver å gi deg gode råd?

 

Det er ikke sikkert at du har røde tall på gården, men du MÅ ha røde tall på leiekjøringa di!! Det må du forstå.

 

Her er det ikke snakk om annet enn hva du sitter igjen på leiekjøringa. Hvis du har hatt en økonomisk analyse, trinn for trinn så har garantert leiekjøringa dratt ned driftsresultatet.

 

Skal ikke være rakettforsker for å forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...