Gå til innhold

Leiekjøring


Idefox_1

Anbefalte innlegg

Gjest kvegard

Jeg synes også balleprisen var liten, når jeg regnet 20-25 som effektivt.

 

TG: tar du 110 kr per ball for bare åressing med 6 lag? eller er det slåing inkludert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Svein_1

Til Kv: Vi utfører ca møkkjøring for 40 kunder vår og høst+mye transport på vinterstid av møkk fra kjeller til større depoer.Men som jeg tidligere har nevnt lever jeg på håpet, kan aldri være sikker på om kunde leier inn akkurat oss.

 

En vogn på 14-16 kubikk er ikke en dum tanke, startet sjøl med 6 kubikks tankvogn og ford 6600 2 wd, så det håp for deg også. Men spørsmålet er om de vil leie deg, men dette spørs jo om det finnes maskinstasjoner rundt deg som driver med møkkjøring eller lignende og vil absolutt anbefale deg en traktor fra 180 hk til 200 hk og kjører sjøl 18 kubikks vackumvogn på fendt 716 som gir 220 hk, går greit det! Har kjøpt meg Fendt 930 for å dra Samson Pg 21 lovelig nå! Ble dessvere stoppa av politi på mandag, lang historie!

 

Men vil bare si: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir rabatt til storkunder. Tok i 2007 100 kr pr ball for de kunder som presser \&quot\;hele farmen\&quot\;, da er det snakk om kanskje opp i 6-700 ball hos den enkelte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører kun pris pr. ball med 1260 Agronic\;120kr med 6 lag og 130 med 8 lag. 15 kr for bortkjøring og evnt. 5kr for stabling.

Har ellers bruk BG`s maskinpriser og da lagt meg på middelprisen der på de aktuelle redskapene!

110 hk traktor med mann fra 320-350 pr time avhengig av belastning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i valdres som jeg holder til så ligger prisene på ca 65,- + mva pr ball. Når det gjelder pakking med 6 lag, ca 60. Kommer til å ta 70,- pr ball (pressing)nå til sommeren og jeg kommer til å øke pakkeprisen, da jeg har fått inn årets tilbud på folie. Folien har desverre gått opp nesten 50,- pr rull fra i fjor, og jeg kommer til å gå opp noen kr på pakkeprisen. Ser at det er ein god del som kjører \&quot\;billig\&quot\; rundt omkring i norges land og det er vel bra for han som skal betale gildet. Jeg personleg syns at ein skal ha litt igjen på kontoen når ein driver med pressing/pakking da det er eit dyrt utstyr ein reiser rundt med. Det er vel ikke så mange her i området som driver med leiekjøring, men jeg gidder ikke å reise rundt så å si gratis. Alt koster nå i dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Anonym
med mer gras i skåren får du mer i ballen,jo mer som kommer inn så pakker innmaterrotor graset mer før pressing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvor stor etterspørsel er det etter leiekjøring nå?

 

Jeg har tenkt til å begynne med leietresking, leie harving (såbedsharv), tromling, tresking og kanskje sprøyting. Hvor stor må jeg regne med at etterspørslene kommer til å være når jeg bor i Østfold?

 

Jeg lurer også på om dere har noen gode måter å skaffe seg kunder på :)

En annen ting er dette bed tresking. Det finnes kun noen få skikkelige godværsdager og da vil gjerne alle ha tresking samtidig samt at jeg har 550 mål med korn som jeg eier eller leier selv og at jeg samarbeider med en bonde som har over 1000 mål med korn som jeg også skulle ha tatt. Når det gjelder han jeg samarbeider med så skal jeg ikke ta over 1000 mål, men hjelpe han under treskinga.

 

Hvordan skal jeg da gjøre det med leietreskinga? Dere tenker sikkert at det blir mye arbeid og at jeg kanskje ikke burde begynne med leietresking, men jeg bryr meg ikke om lønn eller arbeid så særlig så lenge jeg får treske og holde på med landbruk. Syntes at det jeg har nå er for lite så jeg vil altså drive med leiekjøring.

 

Noen som kan besvare spørsmålene? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Anonym
Hvordan er det dere får reklamert for dere selv når det gjelder leiekjøring? Bruker dere mye annonser, eller hva er metodene deres for å få nye kunder? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvis du ikke har tenkt å tjene penger på det, synes jeg at du burde holde deg unna leiekjøring.

Det er sånne som deg som ødelegger for de som driver seriøst og har tenkt å tjene penger på det de holder på med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Så du er redd for at det skal bli konkurranse med andre ord. \;) Det kan det bare bli, for da kan vi bondesjeler som elsker landbruket mer enn penger få nok å sette fingrene i \;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

For det første så holder jeg ikke på med leiekjøring, det er jeg som leier!

 

Når jeg skal leie en tjeneste så vil jeg gjerne ha en med kompetanse og erfaring i yrket sitt. Det betaler jeg mere enn gjerne noen kroner ekstra for!! Hvis det har vært ett annet yrke, som f.eks er værnet av at det trengs ett kompetansebevis/skole/sjåførkurs på 6 mnd eller mere hadde mesteparten av slike som deg falt ut.

 

Igjen vil jeg poengterer at det er slike personer som deg som ødelegger for virkelig seriøse aktører! Men heldigvis så er inntrykket mitt at de fleste velger de aktører som kan yrket sitt, og ikke de som gjør det for å leke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hva slags trekker har du? Du bør jo ha kapasitet til å få inn alt, selv om været er dårlig. Kunder som må vente for lenge, og får ødelagt kvalitet på grunn av deg, blir nok ikke kunder neste år. Hvorfor skal du jobbe så billig da? Syns du det er så moro å treske? Prisene på tresking i Østfold er vel rimelig presset fra før.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg er apsolutt ikke useriøs. Har vørt maskinoperatør i utlandet i 8 år+ har vært bonde i norge i 5 år så erfaring har jeg fårr en del av nå og kvallitet i arbeidet skulle bare mangle. Jeg vil ikke gjøre dette siden det er gøy å kjøre. Det er fordi atjeg inntekter får jeg nok av i nin egen gårdsdrift s mer penget tenger jeg ikke. Dermed velger jeg å tilby billige tjenester med kvalitet i arbeidet.

 

Dette med kapasitet og lignende som en annen nevnte her tror jeg skal gå rimelig bra. Skal såklart sette grenser for hvor mye jeg kan ta på meg slik at jeg slipper å stresse som en gærning, men kan tilby kvalitet i arbeidet. Nå jar jeg kun begynt med gjødsling og dette er enormt populært. Jeg har N sensor og GPS så kundenebrenner inn. De er spesielt opptatt av N sensoren og virkningene.av denne.

Nå tar jeg 25 kroner målet for gjødslinga. Syntes at det er en grei pris med dette utstyrrt :) Til høsten blir det tresking for 100 kr målet. Ja, prisene er presset på østlandet \;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Er det mulig? 100 kroner målet i tresking da tjener man overhodet ikke penger! Bør ligge på 130+.

Har aldri hørt om noen som er så dumme at de skal jobbe gratis fordi man tjener nok på annet! Døgnflue kaller man detta! Finn deg noe annet å gjøre. Glad jeg ikke bor i Østfold når jeg hører slike utspill!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Er nesten for useriøst til å kommentere! Men en skal lete lenge før en finner en større treskalle enn denne!! Hva er poenget med å slite ut utstyret, uten lønn!!

 

Enig med deg, jaggu glad jeg ikke bor i Østfold!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Prøver å tyde hva du har skrevet! Ikke lett, ta deg et Norsk kurs i stedet!

 

For meg virker dette latterlig dumt, og direkte useriøst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Mye som blir sagt her ja, Ser av og til at nye ungdommer starter opp, siste skudd her omkring var en som slo, rakte og presset gress for under hundrelappen, å fortalte hvor mye han tjente på dette, mens når jeg regner koster det ca 100kr når jeg skal presse en balle. Han holdt ut i nesten 2år, og da henta leasingselskapet en del av maskinene, synes vi skal regne lønn til oss selv, for både kjøring og vedlikehold, avskrivninger, og så må en ha igjen litt til uforutsette reparasjoner. Jeg driver med en god del leigekjøring i tillegg til drifta, og har egentlig nok å gjøre, og hvis ikke jeg kan tjene penger på det jeg gjør ute, så kan det bare være.

Så dere må slutte å tulle å kjøre rundt på dugnad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stephan_1
Jeg pleier å si at hvis jeg ikke får det jeg forlanger/synes jeg må ha på kjøring, samme om det er timeskjøring eller annen kjøring, så kan heller traktoren stå, da er det hvertfall ingenting som ryker. Skal trossalt leve av det, altså betale utstyr og vedlikehold, diesel og ha en grei lønn sjøl. Alt utstyret i dag er så dyrt, så det må koste penger. Ser også mange som er nye i gamet( unggutter som eldre karer) starter med dumping priser.. Det går ofte utover kvalitet og de holder sjeden avtaler. Det viktigste er å være service innstilt, møte opp når du skal og levere kvalitet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ja, 100 kroner målet er lite, men dette er østfold og her er prisene presset, så her blir det omtrent som snittpris. Når det gjelder gjødsling så er 25 kr målet en grei pris og egentlig ganske rimelig med tanke på N sensor. Jeg har finansiert drt meste med privat lån, samt driftskreditt fra landkreditt. I tilegg så har jeg fått litt fra Innovasjon Norge.Dette har gått meget bra, og jeg tjener penger nok og maskinene har det bra. Jeg sier ikke at jeg skal jobbe gratis, men jeg sier at jeg skal tilby rimelige ptiser som ligger under snittet.

 

Jeg tilbyr fortsatt kvalitet og min egen økonomi stråler av dette! Jeg har kun hatt fornøyde kunder og i fjor så gikk jeg i overskudd på 10.000,- når det gjaldt gjødsling. Altså 10.000 i min egen lomme og det er meget bra for meg og for kundene som får kvalitrtsarbeid med N sensor og GPS for en rimelig penge. Jeg har alderede fårr endel kunder på tresking til høsten, så dette blomstrer :)

 

Så om dere mener at det er idioti så er det greit, men det jeg har sett det siste året er at det er slik du skal drice leiekjøring. Jeg får en akseptabel lønnn via egen kornproduktsjon så penger fra leiekjøringa ble rett og slett.en stor bonus i tilegg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Det er idioti. Kan aldri kalles noe annet når man velger å offentliggjøre eller skryte av at man tjener skarve ti tusen kroner på å spre kunstgjødsel på entreprenørbasis. Jeg tror ikke det finnes så blåste folk, så jeg velger å tro at du bare bløffer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Skryte? Vell, jeg opplyser dere kun om at det jeg bedriver med ikke er så helt på jordet som dere vil ha det til at det skal være. Altså jeg ville bare si at jeg tjener penger, selv ved at jeg tilbyr rimelige tjenester. Jeg kan ikke kalle det skryte. 10.000 er ca en halv mnd lønn så jeg er fornøyd med det, og jeg har nok ingen grunn til å skryte av dette.

 

I fjor så gjødslet jeg omtrent 1000 mål. Timer fikk jeg ikke telt i og med at gjødslinga ble gjort veldig spredt. Dermed så har jeg ingen oversikt over timer, delvis i og med at jeg opererer med dekar pris også, men dere kan kanskje selv regne ut hvis det var 1000 mål totalt. Mye av det var del gjødsling i hvete (omtrent halvparten), men noe av det var også gjøsling av høstkorn om våren (300 mål) også var resten en salig blanding. Litt eng, litt korn, osv.

 

I år så har jeg hittil gjødslet 340 mål med høstkorn, så jeg tror at folk ikke lar seg skremme av rimelige priser. \;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valtra_203D_1
BirgerØstfold 1000 mål ganger 25kr er 25000,-. Hva koster utstyret? hvordan kan du sitte igjen med 10000,- ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...