Gå til innhold

styreenhet presse


Gjest

Anbefalte innlegg

får ikke liv i min balemaster kontrollboks på JD rundballepresse..har kobla riktig på batteriet,sikringa i boksen på pressa er hel,men boksen m display og knapper inne i traktoren er helt død..hva kan være galt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikke liv i min balemaster kontrollboks på JD rundballepresse..har kobla riktig på batteriet,sikringa i boksen på pressa er hel,men boksen m display og knapper inne i traktoren er helt død..hva kan være galt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du kobla strømforsynnga direkte på batteriet? eller bruker du strøm fra strømuttak i hytta?

hvis du har kobla tilførsel direkte på batteriet, burde du sjekke kabelen, evt kontakter o.l. hvis du har kobla det på strømuttak i hytta, kontroller det samme som med batteri strømmen, men sjekk også sikringen til stømtilførselen. ta bare et multimeter og mål om du har strøm inn til boksen, har du over 12v og det forstatt ikke er liv i boksen, kan det være noe feil med boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ledning med strømuttak som er kobla på batteri,er strøm på den..om det er selve boksen har jeg en følelse av at det kan bli dyrt å reparere evt bytte?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tam med boksen til et elektrofirma, som kan reparere styresystemer. Kan være noe så enkelt som en didode på printkortet som er ødelagt. Denne dioden skal ryke hvis boksen blir koblet med feil poalritet, dvs hvis du har tatt feil av pluss og jord. En sånn diode koster 10-15 kr og arbeide og feilsøk bør ikke ta mere enn en time.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...