Gå til innhold

Råd ved kjøp av minigraver


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer kjøp av minigraver - maks 1.6 tonn.

Hva skal man se spesielt etter ved kjøp av brukt maaskin? Kan det sies noe om forventet levetid i driftstimer? Går ut fra at visse feil og slitasjer er mer kostbare å få repartert enn andre - hvilke er de mest kostbare feil og mangler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal maskina brukes til ? Utleie ? Planering ?Drenering ? Annet ?

Det er mye ganske likt på markedet, forskjellene er små. Jeg var klar på at jeg ville ha en forhandler som det tok kort tid svinge innom, og havna på PON når jeg kjøpte, forhandler ligger mellom arbeid og hjem.

 

Har hørt at man ofte legger timetall til grunn for når maskin går fra være relativt problemfri, til å kunne skape seg. En 1,6tonner bør da ha gått under 1600timer for å funke fint. Min har gått 850timer nå, og syns egentlig det har gått forbløffende greit. Tok min første slange på mandag, og havarerte belteføringa litt før det.

 

Jeg sjekket Bobcat, JCB, CAT, KUBOTA og et par andre før jeg kjøpte min. Bobcat og CAT hadde den beste hydraulikken, likte ikke JCB maskina i det hele tatt. Hadde nok valgt Bobcat E14 eller E16 i den størrelsen du nevner, men da må nok kjøpe ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...