Gå til innhold

rundballe plast 2009


Gjest

Anbefalte innlegg

hei. noen som har erfaring med rundballe plast fra forsentralen as? har i år kjørt med silotite, men silogras fra forsentralen skal vist være 15 kr billigere pr rull i følge selger.

silotite har jeg fått til 504,-pr rull.

eller er det noen andre fabrikater som har samme kvalitet til en rimelig pris?

evt hvem forhandler det?

på forhånd takk får svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. noen som har erfaring med rundballe plast fra forsentralen as? har i år kjørt med silotite, men silogras fra forsentralen skal vist være 15 kr billigere pr rull i følge selger.

silotite har jeg fått til 504,-pr rull.

eller er det noen andre fabrikater som har samme kvalitet til en rimelig pris?

evt hvem forhandler det?

på forhånd takk får svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke kjøp Silogras, maken til dårlig film skal en lete lenge etter.Dårlig hefteevne, dårlig elastisitet,sprø etter lagring. Regnvann trenger faktisk inn i ballen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PA: hvilke merke bruker du? å hvilken pris?

er dåslig nok butikk som det er alt innen landbruk så håper å finne en løsning på å senke utgiftene. ble akkurat frastjelt diesel får 15000,- å det svir når forsikringa ikke vil dekke det.noen idee om hvordan senke utgifter på pressing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker silotite og den har fungert bra i flere år.

Jeg kjøper sammen med flere for å oppnå storbruker fordeler, har aldri betalt mer enn 490,- pr rull, og vi kjøper aldri plasten før til våren, det er da vi har oppnådd best pris.

Vær litt obs på at det finnes støpt og blåst film.Støpt film brukes til embalering i industrien men egner seg dårlig til landbruk. Krev produktblad på produktene du forespørr pris på, for støptfilmen er vesentlig billigere enn blåst film. Noen selger støptfilm som blåst film så vær obs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg å mener silotiten holder bra kvalitet. hvor mange ruller må man kjøpe får å få best pris?

å hvordan er det med antall lag plast? er det forskjell fra kombi presse til singel.

kjører singel presse å legger 6 lag på 2.slått, men naboen med kombi presse kjører med 8lag uansett. han sier det er for at det er mer handtering på ballene. er vel å sant det men holder det med 6 lag får min del?

takk får svar. er ganske fersk når det gjelder pressing å pakking så bra å få noens erfaring rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper ca 300 ruller og da får vi bra pris.Dette er ikke spesielt mye, men vi har hørt at de som kjøper større kvantum ikke får bedre pris de heller.Vi kjører med 6 lag både 1, og 2. slått. det er det samme enten det er singel eller kombi.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roger: Prisen på 504 kr pr rull høres grei ut

Betaler sjøl det samme for Polybale, hos FK.

Og antallet lag som behøves, er vel i stor grad avhengig av fortørken på graset. Ved god fortørk så er vel både 8 og ti lag nødvendig, og ved tilnærmet \&quot\;høyensilasje\&quot\; så må man helst opp i 12 lag. Mange kunne også ha fått like bra for med å bruke 10-15 kr på mere folie, i stedet for ensileringsmiddel til samme beløp eller mere !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde det var et \&quot\;must\&quot\; med 8 lag på 1. slått, men er jo sant det med fortørk. kjører ikke syre i ballene.

kjørt ca 1000 baller til oss selv med 1 dags tørk 1. slått å 8 lag plast.

å 2. slått med 2 dagers tørk(kommer litt ann på vær å tørk) å 6 lag med plast. er ikke veldig interisert i alt for tørt for,heller god silo.

 

men et annet problem. mangler ca 15 ruller med plast får å komme i mål med siste del av slåtten, å ringte han vi har handlet plast av før i år å da fikk jeg beskjed om at den kostet 590 kr pr rull.

åssen er det på FK nå? like dyrt?

spurte FK hokksund å de forlangte 670kr pr rull. å det går jo ikke ann å betale selv med så få ruller. er det noe prutningsmon hos de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest maxxum_1

åssen nett har dere kjørt med i pressene deres?

har brukt rondotex, men ser det at den er ikke alltid den dekker helt ut i kanten. en smule oppskrytt syns jeg.

å rondotex koster 1240kr pr rull får 3000m.

mens nett fra fòrsentralen koster 1235kr pr rull får 3600m. høres ikke galt ut det. men ble litt skeptisk til plasten. PA sier den ikke er bra mens andre roser den igjen, men kan vel være forskjellen på støpt å blåst film?

hjelper lite å vite det når de selger det uten å vite det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...