Gå til innhold

Hva er best for bilen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg og en kompis hadde en dag en diskusjon om hva som er best for bilen.

Jeg mener den har best av å stå i en oppvarmet garasje, mens han mente den ikke måtte stå i en oppvarmet garasje, bare en vanlig.

Men da skulle man selvsagt bruke motorvarmer.

 

Bor i nordland, der er mellom -10 og -35 grader her stort sett hele vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

 

Jeg og en kompis hadde en dag en diskusjon om hva som er best for bilen.

Jeg mener den har best av å stå i en oppvarmet garasje, mens han mente den ikke måtte stå i en oppvarmet garasje, bare en vanlig.

Men da skulle man selvsagt bruke motorvarmer.

 

Bor i nordland, der er mellom -10 og -35 grader her stort sett hele vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det beste for bilen er å stå i en godt ventilert garasje med tilnærmet utetemperatur.

 

De store temperatursvingningene når bilen stadig kjøres inn eller ut av den oppvarmede garasjen vil nemlig føre til at varm luft kondenserer på steder der det ikke er beregnet å være fuktig og dette vil over tid kunne forårsake kraftige rustangrep. Dersom man i tillegg kjører på saltede veier vil høy temperatur akselerere korrosjonsprosessen.

 

Skal bilen lagres over lengre tid er ikke dette noe problem, da kan den godt stå i oppvarmet garasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Trur kje det er farlikt med oppvarma rom heller. ein må tenke på at mykje av bilen er oppvarma når ein parkerer. varme fra eksos og motor. ved å sette den i et kaldt rom vil det og dannes fuktighet der lufta holder på fuktigheten grunnet høg temperatur.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...