Gå til innhold

Arbeidssko..


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale meg noen gode arbeidssko? De må ha:

*Vernetå

*De må være lette

*Tåle olje og syre,(husdyrgjødsel)

*Vanntette

 

Linker til nettbutikker mottas med takk :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Er det noen som kan anbefale meg noen gode arbeidssko? De må ha:

*Vernetå

*De må være lette

*Tåle olje og syre,(husdyrgjødsel)

*Vanntette

 

Linker til nettbutikker mottas med takk :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke om dette er akurat tingen for deg,men det er gode sko og de heter forma likaste jeg har hatt på føtten det er skin sko og må behandles,men er det til fjøs bruk så er det vel gummi støvla som er tingen,viking har eg brukt og vært fornøyd.trur f kjøpet skal ha sko til dette formålet du beskriv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Alfa. Har hatt flere av de, både fjellsko uten vernetå og arbeidssko(både høge og lave) med vernetå. Passer man på å smøre skinnet av og til er dette helt på høyde med gummistøvler :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Hmmm.. Har kjøpt sko på FK butikken, de het \&quot\;Pro Safety work\&quot\; Dem holder ca. 6 mnd før de begynner å gå i oppløsning:-) Har slitt ut 2 par av dem. Tror ikke jeg skal prøve et tredje par\;-) Jeg så litt på disse: http://netthandel.norhand.no/main.aspx?page=article&amp\;gid=120&amp\;artno=95.700

 

Ser dette ut som noe som kan tåle fjøsmiljøet?

 

Øyvind: Vet du om en nettbutikk som selger Alfa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke vernesko som tåler fjøsmiljøet i lengden. Hjelper nok å smøre dem av og til, men læret vil sprekke opp etter hvert. Det hjelper heller ikke at skoa blir ofte fuktige å våte ved fjøsbruk. Mitt råd er å kjøpe ikke alt for dyre vernesko, for dem går i oppløsning uansett hva de koster....da har du råd til å bytte 2-3 ganger i året :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wold_landbruk_1
bytte av sko er bare sunnt, så å bruke 2 til 4 par i fjøset pr år er ei invistering i helse, sjøl bruker jeg gummistøvler der det er nødvendig, og bytter til sko der det er og anbefale, da får jeg bytta litt fottøy under arbeid også.. det kjennest gått på føtene og ryggen...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eit par frå Verner som fungerer rimeleg bra. Ikkje av dei lettaste, men brukbart haldbare. Har vernetå med gummi over, så skotuppen ikkje blir utsleten før resten av skoe er gåen. Lær over vrista (ca til midt bakpå snøringa), og tekstil resten. God kombinasjon, lite vedlikehald, solid konstruksjon og foten kjennest ok ut etter ein lang arbeidsdag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...