Jump to content

Skader etter Dagmar

Guest

Recommended Posts

Prøver på en tråd med skader etter Dagmar. Selv her i N-Ø-dalen hvor vi ligger ganske bra i le tok vinden godt. Orkel transportbåndet for silo som jeg hadde sveivet ned og hadde stående ute blåste over ende. Ikke godt å si om det er skadet før man får det på hjula igjen og får prøvekjørt. Ganske spinkelt dimensjonert så det kan fort ha blitt noen skjevheter. Ellers har jeg ikke sett noen vindfeller der jeg har vært i skogen, men har et område litt høyere opp som jeg skulle ha sjekket.

Selvfølgelig ingenting her i forhold til Vestlandet, M&R og Trøndelag, men så blir det vanligvis ikke så mye av stormene her heller.

Guest Apple_farmer_1

Prøver på en tråd med skader etter Dagmar. Selv her i N-Ø-dalen hvor vi ligger ganske bra i le tok vinden godt. Orkel transportbåndet for silo som jeg hadde sveivet ned og hadde stående ute blåste over ende. Ikke godt å si om det er skadet før man får det på hjula igjen og får prøvekjørt. Ganske spinkelt dimensjonert så det kan fort ha blitt noen skjevheter. Ellers har jeg ikke sett noen vindfeller der jeg har vært i skogen, men har et område litt høyere opp som jeg skulle ha sjekket.

Selvfølgelig ingenting her i forhold til Vestlandet, M&amp\;R og Trøndelag, men så blir det vanligvis ikke så mye av stormene her heller.

Guest spelarjakob_1

Først vil eg nytte høvet til å ynskje alle her på forumet eit GODT NYTT ÅR !

Dagmar var ei temperamentfull dame. Har vore i full sving sidan andre juledag med å reparere og berge.

Har forrige nyttårsorkan godt i minne.

Så til saka: BEDRE GARDSDRIFT bør absolutt fylje opp her. Når så mange som eg trur har fått forsikringsskade, bør BG fylje opp dette om korleis dei enkelte selskapa oppfører seg. Spesiellt om kor mykje trenering og vrangskap som vert utvist mot dei som står til halsen i fjølendar og rot.

Når forsikringskunden har betalt sin premie i alle år, har han etter mi meining krav på hjelp og støtte når skade skjer. Eg kjenner mange som fekk skade på si sjel, overfor forsikringsselskap, på grunn av deira oppførsel, etter orkanen i 92.

Guest Anonym

Meir eller mindre godt nytt år til alle!

Vi i Bedre Gardsdrift kjem nok til å ta tak i nokre av tinga som er nemnde i denne tråden, ja. Manglande internettsamband har begrensa høvet til å ta del i debatten fram til no.

Som bonde i Stryn har eg sett litt av kvart siste veka, sjølv om eigen gard nok er av dei som har kome rimeleg frå det, bortsett frå at alle granfelta ser triste ut.

Alle innspel, om dei er frå Nord-Østerdalen, frå nabofylket nordom oss frå Olden eller frå andre stader, blir mottekne med takk! Bruk gjerne jogeir@askmedia.no eller 90 64 65 53. Mobiltelefonen er stabil for tida, mens internett og epost går gjennom mobilt breiband med gprs-fart (tilsvarer kald sirup), og kan rekne med responstid deretter. Vona er at nettet på kontoret i Olden er på plass i morgon, sjølv om reperatøren sleit litt med å finne den andre enden av kabelen han skulle lappe saman i dag.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...